Elindultak a Czollner téri technológia teremben is a Selye János Diáklaborhálózat projekt keretében zajló foglalkozásaink.

Szerdánként elektromos gokartot építünk az iskola Infento készleteiből csoportmunkában. A 13-15 éves diákokkal először a munkavédelmi ismereteket vettük át, majd megismerkedtünk az építőkészlet felépítésével, rendszerével. Az építési útmutató alapján az alkatrészek azonosításával és a hozzájuk tartozó szerszámok párosításával kezdtünk neki az építési folyamatnak.  Foglalkozássorozatunk a NAT Technika  és tervezés tantárgyában elsajátítottakra épülő komplex tárgyalkotási folyamat.  Az építés folyamata jól támogatja a finommotorikus készségek fejlesztését, a becslés, mérés-számolás készségének erősítését. A közösen végzett munka,  csoportok vegyes összetétele (életkor, az intézmény és a tanult szakma tekintete)  pedig az együttműködés részterületét fejlesztette. 

Péntekenként egyéni, illetve páros munkában vektorgrafikus programozással ismerkedünk. Az iskolai környezetben megszokott grafikus vagy blokkprogramozáson túlmutatva, szöveges  programozási környezetben dolgoztunk. Sorról-sorra megírva a marószerszám útját, az úthoz tartozó vektorok leírásával. A matematika órákon megtanult koordinátageometria ipari alkalmazhatóságába láttunk így bele .
A foglalkozás végén a létrejött egyszerű programsorokat ki is martuk az UNIMAT cnc gépünkkel. Ez a gép oktatási céllal mutatja be az ipari folyamatokat. Az eszköz három tengelyen mozgatja a forgácsoló fejet, gyakorlatilag modellezve az egyszerűbb ipari cnc gépeket. 

Bogár-Szabó Ádám foglalkozásvezető

/sites/default/files/styles/tartalom_kep/public/2024-11/DSC_0005.JPG?h=19230c4c&itok=p27mZJ5N