A németországi Saarbrückenben tartotta 11. éves találkozóját a Lernort Labor - a németországi diáklaborok szövetsége. A rendezvény központi témája a MINT (matematika, informatika, természettudományok és technika) diáklaborok környzettudatosságra való nevelésben végzett tevékenysége volt. Az előadások, poszterek tematikája is a fenntarthatóság, környezettudatosság témaköre köré csoportosult.
A rendezvényen Prof. Dr. Rolf Hempelmann elnök meghívására magyar küldöttség is részt vett: a kecskeméti Piarista Iskolában működő Öveges Diáklabor képviselői saját posztert állítottak ki. A poszteren a TÁMOP-3.1.3 pályázat támogatásával kialakított (Öveges) laborokról adtak információkat és az Öveges Diáklabort mutatták be.
A részvétellel viszonozták Dr. Ulrike Martin, a LeLa vezetőségi tagjának október eleji kecskeméti látogatását és előadását a német laborszövetségről és a felsőoktatás és a laborszövetség együttműködéséről (az előadások megjelentek a kecskeméti labor által kiadott Öveges Laborkönyben).
A német laborszövetség fontosnak tartja a nemzetközi együttműködéseket ugyanúgy, mint a regionális összefogások támogatását. Ilyen együttműködések alakultak ki az elmúlt években Finnországban, valamint több német tartományban vagy a Saar-vidékkel szomszédos Lotaringiában.
Az Öveges Diáklabor már második éve épít kapcsolatokat német diáklaborokkal. Az elmúlt évben Bochumban és Braunschweigben vettek részt munkatársak laborlátogatásokon, idén dortmundi diáklaborokat látogattak meg. A látogatások központi célja ezúttal az együttműködések tanulmányozása volt. A diáklaborok jövője, fejlesztése és finanszírozása szempontjából fontos a felsőoktatással, iparral vagy akár a kommunális szolgáltatokkal való együttműködés, amely segítheti a laborok munkáját a környezettudatosságra való nevelés területén.
Az Öveges Diáklabor más Öveges laborokkal összefogva tesz erőfeszítéseket egy magyarországi diáklabor szövetség létrehozására, amely nyitott lenne az iskolai, regionális célokat is szolgáló diáklaborokon kívül a felsőoktatás és egyéb fenntartók által működtetett azon intézmények előtt is, amelyek tevékenysége a diákok kísérletezésére épül. Az országos összefogás mellett a regionális együttműködés kialakítása is fontos: Öveges labor működik a régióban még a Bányai Júlia Gimnáziumban, Kiskunfélegyházán, Dabason és Kiskunhalason is. Emellett a felsőoktatás, a közműszolgáltatók, ipar vagy akár más iskolák laborjainak bevonása is lehetséges.
A diáklaborok tevékenysége nem csak a természettudományos oktatás közvetlen segítésében kiemelten fontos, hanem a szakképzés és felsőoktatás felé való pályaorientációban, ezáltal az ipar és vállalkozások munkaerő biztosításában. Emellett olyan, egész társadalmat érintő kérdésekben is jelentős szerepük lehet, mint a fenntarthatóság szempontjából fontos környezettudatos magatartás elősegítése, energiatakarékosság, klímavédelem. Mindehhez az szükséges, hogy a diákok minél nagyobb arányban tudják igénybe venni a diáklaborok szolgáltatásait.
A német diáklaborok túlnyomó részben iskolán kívüli létesítményekként működnek, ami jelentős különbség a magyarországi 66 gimnáziumi diáklaborhoz képest. Az iskolán kívüli működés előnye, hogy a diákok az iskolai teljesítménykényszer és beidegződések nélkül tudnak részt venni a laborórákon, míg az iskolai laborok közvetlenebbül tudják segíteni az oktatást.
A laborszövetség találkozója és a német szakmai látogatások sok impulzust adtak az együttműködés fejlesztéséhez.