Piarista diákok Rheinbachban
2025. 02. 10.

2025. február 3. és 9. között 10 diákunk utazott Rheinbachba, hogy a 2024-1-HU01-KA121-SCH-000224624 Erasmus plus pályázat keretében a St. Josef-Gymnasium tanulóival közösen valósítsa meg projekttervét. Idén a média témáját választottuk, tevékenységeink ehhez kapcsolódtak az iskolában és külső helyszíneken.

Diákjaink a fogadó német diákok családjainál kaptak szállást és közösen töltötték el a szabadidőt, illetve a hétvégét. A programok során diákjaink gyakorolhatták a német és az angol nyelvet, közösen vettek részt a projektben, megismerkedtek a helyi szokásokkal és a gasztronómiával.

A tanulók az utazást megelőzően előkészítő feladatokat végeztek:

  • Felvették a kapcsolatot a fogadó diákokkal, így ismerősként üdvözölhették egymást Rheinbachban.

  • A tervezett program alapján felkészültek a helyszínek témájából és párban prezentációkat készítettek, amelyeket bemutattak egymásnak.

  • Megfogalmazták tanulási céljaikat és kiválasztották a témákat, amelyekről később bemutatót készítettek.

Érkezésünk után diákjaink megismerkedtek az iskolával, felosztották a feladatokat: egy újságcikk megírása az iskola honlapjára; interjú készítése egy újságíróval; Kahoot készítése a média témakörében, videófelvétel készítése a hét programjáról. Délután egy vetélkedő keretében ismerkedtek meg Rheibachhal.

A héten látogatást tettünk Bonnban a Landesmúzeumban  ahol egy zenei kiállításon vettünk részt. Tizenkét pavilon zenei állomásokkal hívogatott hallgatásra és kísérletezésre – a dobcsatáktól a popdalok komponálásán át a telekocsi karaokéig.  A zenei technológia rohamos fejlődését a zenehallgató- és táncállomások mellett olyan történelmi kiállítások is szemléltettték, mint a gramofonok, rádiók és MP3-lejátszók. Különböző időkből és kultúrákból származó hangszerek, köztük egy kelta harci trombita, változatos betekintést nyújtottak a zene lenyűgöző világába.

Bonni látogatásunk során a mesterséges intelligenciával ismerkedtünk a Deutches Múzeumban. A diákok megismerhették  a mesterséges intelligencia alapjait, egyszerű neurális hálózatokat képeztek, és megnézték, hogyan "gondolkodik" a mesterséges neurális hálózat.  Megtapasztalhatták, hogy ma mire képes a mesterséges intelligencia: szöveg-kép generátorokat, orvosi diagnosztikai eszközök próbálhattak ki. Megfigyelték, hogyan használják az AI-t a robotikában és a mobilitásban, kipróbálhatták az autonóm vezetést a vezetési szimulátorban, és megismerték RHINO-t, a robotkutyát.

Következő utazásunk Kölnbe vezetett, ahol a WDR televizió stúdióját látogattuk meg. A stúdió látogatása izgalmas betekintést nyújtott Európa egyik legnagyobb médiavállalatának munkájába és programjába. A  helyszín meglátogatása felkeltette a diákjaink érdeklődését a televíziózás iránt és elősegítette a média műveltségüket is.

A diákok munkájukról feljegyzést készítettek, amely részletes beszámolóvá bővül, és visszajelzést adnak tanulási céljaik megvalósulásáról.

A német diákcsoportot márciusban látjuk vendégül Kecskeméten. Egy hetet töltünk együtt, folytatva a közös projekttémát és tovább mélyítve a cserediák-program alatt szövődött barátságokat.

Keresztes Anikó és Sipőcz Brigitta 

/sites/default/files/styles/tartalom_kep/public/2025-02/1738694629418.jpg?h=dcc47dbd&itok=tsCZle9c
Submitted by keresztes.aniko on