2025. február 3. és 9. között 10 diákunk utazott Rheinbachba, hogy a 2024-1-HU01-KA121-SCH-000224624 Erasmus plus pályázat keretében a St. Josef-Gymnasium tanulóival közösen valósítsa meg projekttervét. Idén a média témáját választottuk, tevékenységeink ehhez kapcsolódtak az iskolában és külső helyszíneken.
Diákjaink a fogadó német diákok családjainál kaptak szállást és közösen töltötték el a szabadidőt, illetve a hétvégét. A programok során diákjaink gyakorolhatták a német és az angol nyelvet, közösen vettek részt a projektben, megismerkedtek a helyi szokásokkal és a gasztronómiával.
A tanulók az utazást megelőzően előkészítő feladatokat végeztek:
Felvették a kapcsolatot a fogadó diákokkal, így ismerősként üdvözölhették egymást Rheinbachban.
A tervezett program alapján felkészültek a helyszínek témájából és párban prezentációkat készítettek, amelyeket bemutattak egymásnak.
Megfogalmazták tanulási céljaikat és kiválasztották a témákat, amelyekről később bemutatót készítettek.
Érkezésünk után diákjaink megismerkedtek az iskolával, felosztották a feladatokat: egy újságcikk megírása az iskola honlapjára; interjú készítése egy újságíróval; Kahoot készítése a média témakörében, videófelvétel készítése a hét programjáról. Délután egy vetélkedő keretében ismerkedtek meg Rheibachhal.
A héten látogatást tettünk Bonnban a Landesmúzeumban ahol egy zenei kiállításon vettünk részt. Tizenkét pavilon zenei állomásokkal hívogatott hallgatásra és kísérletezésre – a dobcsatáktól a popdalok komponálásán át a telekocsi karaokéig. A zenei technológia rohamos fejlődését a zenehallgató- és táncállomások mellett olyan történelmi kiállítások is szemléltettték, mint a gramofonok, rádiók és MP3-lejátszók. Különböző időkből és kultúrákból származó hangszerek, köztük egy kelta harci trombita, változatos betekintést nyújtottak a zene lenyűgöző világába.
Bonni látogatásunk során a mesterséges intelligenciával ismerkedtünk a Deutches Múzeumban. A diákok megismerhették a mesterséges intelligencia alapjait, egyszerű neurális hálózatokat képeztek, és megnézték, hogyan "gondolkodik" a mesterséges neurális hálózat. Megtapasztalhatták, hogy ma mire képes a mesterséges intelligencia: szöveg-kép generátorokat, orvosi diagnosztikai eszközök próbálhattak ki. Megfigyelték, hogyan használják az AI-t a robotikában és a mobilitásban, kipróbálhatták az autonóm vezetést a vezetési szimulátorban, és megismerték RHINO-t, a robotkutyát.
Következő utazásunk Kölnbe vezetett, ahol a WDR televizió stúdióját látogattuk meg. A stúdió látogatása izgalmas betekintést nyújtott Európa egyik legnagyobb médiavállalatának munkájába és programjába. A helyszín meglátogatása felkeltette a diákjaink érdeklődését a televíziózás iránt és elősegítette a média műveltségüket is.
A diákok munkájukról feljegyzést készítettek, amely részletes beszámolóvá bővül, és visszajelzést adnak tanulási céljaik megvalósulásáról.
A német diákcsoportot márciusban látjuk vendégül Kecskeméten. Egy hetet töltünk együtt, folytatva a közös projekttémát és tovább mélyítve a cserediák-program alatt szövődött barátságokat.
Keresztes Anikó és Sipőcz Brigitta