2024. május 16-17.-én a Kecskeméti Piarista Iskola BTG nevű csapata részt vett Budapesten, a Lauder Javne iskolában megrendezésre kerülő Lauder Innovációs Maraton 2024-es országos döntőjén. A csapatot Bacsa Benjamin, Tassy Péter és Gubicza Marcell tanulók alkották.
A döntőbe jutott 12 csapatnak kettős feladattal kellett megbirkózniuk. Egyrészt szakmai zsűri előtt kellett bemutatniuk a nap során kidolgozott projektjüket, másrészt a Lauder Iskola diákságát is meg kellett győzniük az innovatív ötletük alkalmazhatóságáról és relevanciájáról.
A bemutatott prezentációkat az alábbi szakmai zsűri értékelte:
-Dr. Palkovics László, Széchenyi-díjas magyar gépészmérnök, volt innovációs és technológiai, valamint technológiai és ipari miniszter
-Dr. Oszkó Péter, üzletember, kockázatitőke-befektető, volt pénzügyminiszter
-Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke
-Dr. Kaskovics Imre, egyetemi tanár, az ELTE TTK dékánja
-Kutni Mátyás, NIÜ edukációs szolgáltatásokért felelős igazgatója
-Horányi Gábor, a Lauder Javne iskola főigazgatója
A diákok az alábbi beszámolót készítették a maratoni döntőről:
Csütörtökön egy kiadós út után megérkeztünk Budapestre, a Lauder Javne iskolába, hogy részt vegyünk a Limit 2024 döntőjén. A regisztráció és az eligazítás után elfoglaltuk helyünket az asztalunknál.
A 12 döntőbe jutott csapatot két részre osztották, két külön programon vettünk részt. Az egyik állomáson egy GraviTax nevű játékkal játszottunk és ismertük meg egymást a többi csapattaggal. A másik foglalkozáson pedig robotikával, VR-ral és programozással foglalhatta el magát mindenki.
14 órakor megkaptuk részletesen, hogy mit vár el minden csapattól a zsűri. Ezután külön-külön minden csapatot besorsoltak az AI, űrkutatás, energetika témakörbe, majd ezen kívül húzni kellett egy témát, amit ki kellett dolgoznunk az adott témakörön belül. Nekünk a mesterséges intelligencia témakörön belül a design témát kellett körbejárnunk. Megkaptuk a mentorunkat is, a MOL kiskereskedelmi igazgatójának marketing tanácsadóját.
15 órától már elkezdtük az ötletelést, ami elég nehézkesen indult, de a végére egészen belejöttünk. Az ötletünk az ArchVista360 szolgáltatás létrehozása volt, ami az építészethez kapcsolódik. Lényege, hogy előre elkészített építészeti tervrajzokat a program leellenőrzi az Al segítségével, majd leképezi 3D-ben, melyet VR szemüveggel meg is tekinthetünk, be is járhatunk.
18 órától Sebestyén Balázs tartott nekünk egy motivációs előadást, amiben elmesélt pár történetet a jó prezentálásról, illetve a kérdéseinkre válaszolt.
Ezután egy elég kiadós vacsora következett. Egy kis pihenés után folytattuk a munkát, ami nagyjából 20-22:30-ig tartott. Ebben az időszakban kidolgoztuk a feladatunk utolsó pontjait, megcsináltuk a PPT-t és elgyakoroltuk párszor.
23:00-tól kezdődött a 12 csapat prezentációja. Mi harmadikként mentünk fel a színpadra és adtuk elő szigorúan 4 percben az előadásunkat. Ezután a zsűri tagjai feltettek pár kérdést, melyekre a témában való tudásunk alapján kellett válaszolnunk. Éjjel 1 óra után véget értek az előadások és a zsűri meghozta a döntést. Bár az első három helyre nem kerültünk be, de becsülettel helytálltunk, megbirkóztunk a kapott feladattal.
Az oklevelünk mellé lehetőséget kapunk laborgyakorlati foglalkozáson való részvételre a Lauder MIT Diáklaborjába. Ezen felül a tököli pilótaképző egyik repülőgép szimulátorát is kipróbálhatjuk majd, illetve kaptunk egy Gömböcöt, mellé pedig maga a feltaláló, Domokos Gábor üzenetét és személyes aláírását is megkaptuk.
Pár óra alvást követően elkezdtünk készülni a 8:00-kor megnyíló Innovációs Marketre, ahol a Lauder Iskola diákságának mutattuk be ötletünket. Ez volt az utolsó pontja az Innovációs Maratonnak, ami kicsit nehezen indult be, de egy kis idő után egész sok érdeklődőt vonzott hozzánk a standunk és nagyon sok embernek tetszett is az ötletünk. 11 óra előtt kihirdették a közönségi díj nyerteseit és lezárták a 2024-es Lauder Innovációs Maratont.
Számunkra ez a maraton nagy élmény volt, mert megismerkedtünk több korunkbeliekkel és inspirációt adott nekünk a jövőre nézve, lehetőségünk volt kapcsolatokat építeni. A következő tanévben is biztos nevezünk.