A megszerzett tudás, az elsajátított ismeretek sokféleképpen válhatnak a hasznunkra. segíthetnek mindennapjainkban. Az egyik ilyen lehetőség, amikor a gyakorlatba, tevékenységbe ágyazódva hívjuk elő a már megtanultakat. Így fogalmazódott meg a „piárexpressz” egy virtuális túra gondolata, amely végigvezette a fejlesztő foglalkozásra járó negyedikes tanulókat Magyarország városain, ahol jelenleg piarista iskolák vannak. Maga a túra, kirándulás egy délután tartott, viszont előző órákon már előkészültünk a gyerekekkel, hogy felszálljunk a piárexpresszre. Hagyományos és online térképen kerestük meg a városokat, terveztünk útvonalat és bizonyosodtunk meg a ránk váró távolságokról. Vaktérképen tájékozódtunk, megismerkedtünk a tartományi és az iskolai honlappal. Kalazancius nyomába 3 csapat kelt útra, teli izgalommal, ezer kérdéssel. A túra Kecskemétről indult és ide is érkeztek vissza a csapatok, miközben nyomokat kerestek, keresztrejtvényt fejtettek meg, puzzle-t raktak össze és szöveget egészítettek ki. A valódi tér a fejlesztőszoba és a földszint volt, itt közlekedhettek a piárexpressz csapatai, itt kapták meg a feladatokat. A tanulók, ha elég bátrak voltak, kérhettek felnőtt segítséget a megoldásokhoz, melyek egyben magukban rejtették a továbbhaladás zálogát is. A virtuális túra sok érdekességet, tapasztalatot tartogatott mindannyiunk számára, a közös munka, az együttműködés és feladatmegosztás gyakorlása mindenki épülésére szolgált. Mivel mind a három csapat Kalazancius nyomdokán végigjárta az utat és visszaérkezett Kecskemétre, ezért mindenki jutalomban részesült.
Vida-Szűcs Emese
gyógypedagógus