2023. 04. 28.

2023. április 17-21-ig a Gyimesfelsőloki Domokos Pál Péter Általános Iskola hat munkatársa járt iskolánkban Erasmus plusz szakmai látogatáson. A látogatás az egész iskolát érintette óvodától kezdve.

Egy óvónő, három tanító és két szaktanár vett részt a programban. Órákat, foglalkozásokat, köztük fejlesztő órákat is látogattak, amelyekbe be is kapcsolódtak néha. Emellett Kecskeméttel is ismerkedtek és az iskola vezetőivel is találkoztak. Bemutattuk nekik az Erasmus programunkat, az Öveges Diáklabort, volt találkozó a mentorálással és a családi életre való nevelés programmal kapcsolatban is.

Ez az alkalom nem csak számukra járt tanulással, egy ilyen látogatás fontos tükör is számunkra, alkalom az önreflexióra, szakmai párbeszédre.

Köszönet illeti a kollégákat, akik bekapcsolódtak a programba, fogadták a vendégeket órákon, foglalkozásokon vagy azon kívül is.

 

Kollégáink beszámolóiból:

"Az ismerkedős beszélgetés alkalmával megtudtuk, hogy azokkal a módszerekkel szeretnének megismerkedni, amikkel mi tanítunk. Igyekeztünk többféle módszert, eszközt bemutatni, főleg olyat, amit ők is tudnak használni, mert náluk nem ennyire fejlett a digitalizáció. Papíralapú, mozgásos (Nálam van a…, bingó, szaladgálós, csoportmunka) , de kiváncsiak voltak a Lego WeDo foglalkozásra is, annak ellenére, hogy ők nem rendelkeznek eszközökkel. Külső helyszínekre is elkisérték az osztályokat, Ifjúsági Otthon (agyagozás), Népi Iparművészeti  Múzeum ( nemezelés)  könyvtár, városnézés.
Nagyon érdeklődőek, nyitottak voltak mindenre. Elmondásuk szerint sok –sok élménnyel, hasznos tudással gazdagodva mentek haza. Továbbra is tartjuk a kapcsolatot velük. Már küldtünk olyan ppt-et, tankönyveket, munkafüzeteket, amit szerettek volna megvásárolni. A nyár folyamán nyomtatott alakban is eljuttatjuk hozzájuk."

"A 4.b osztályban volt az alsós három kolléga család-órán, ahol a kommunikáció, konfliktuskezelés volt a téma. Kiemelték, hogy milyen jól tudtak érvelni a gyerekek. Mennyire együttműködőek voltak és segítőkészek egymás felé olyan helyzetben is, amit versenyhelyzetnek is felfoghattak volna.

A 7.a-ban a két felsős kolléga volt, ahol elsősorban a kamaszkorral foglalkozunk. Most a szeretetnyelvekkel ismerkedtek meg. Módszertanában is változatos, sokszínű óra volt.

Szerda délután volt mind a hatukkal találkozás. Először a család-órákról beszélgettünk és a CSÉN tapasztalatairól. Majd a mentor műhely keretén belül a mentorálásról és a mentor műhely mikéntjéről meséltünk, osztottuk meg tapasztalatainkat és vontuk be őket is néhány gyakorlatba."

Submitted by mikulas.domonkos on