2021. 11. 18.

 Intézményünk 2016 óta minden évben sikeresen pályázik a Nemzeti Tehetség Program pályázatain. Erre a tanévre 4 pályázatot nyújtottunk be. Az eredményről az elmúlt napokban kaptunk értesítéseket, melyek szerint mind a 4 pályázatunk sikeres, és támogatásban részesül.

A nyertes pályázatainkról röviden:

A jövő MEDikusai

 A folyamatosan megújuló nevelési-oktatási környezetünkben a médiaműveltség területén új kezdeményezésű projektet, médiaismereteket gazdagító és mélyítő tehetséggondozó műhelyt indíthatunk a 2021/22-es tanévben a Nemzeti Tehetség Program támogatásával. A program célja az információs társadalom kommunikációs jelenségeinek és kihívásainak, reprezentációs lehetőségeinek, mediatizált világértelmezéseinek megismerése és alkotói tevékenységekben  saját minőségi tartalmak létrehozása.

Kreatív Generáció

 A Nemzeti Tehetség Program támogatásával folytatódik a vizuális művészeti tehetséggondozó műhelyünk is Kreatív Generáció programmal. A program lényege olyan komplex tehetséggondozási folyamat biztosítása, amelyben a  csoport minden tagjának adottak az egyéni fejlődéséhez szükséges tevékenységek, támogatás. A speciális fejlesztés a gondolkodás gazdagítására, alkotó képességeik, kreativitásuk kibontakoztatására irányul a tervezés, a képalkotás és modellezés, a vizuális megjelenítés kortárs eszközeinek, technikáinak alkalmazásával. Mindkét programban a diákoknak szakmai kirándulásra, egy napos tanulmányútra is nyílik lehetősége.

Jövőbe látók - Természetes modernség

  Idén hatodik alkalommal indul a természettudományos Nemzeti Tehetség Program „Jövőbe látók - Természetes modernség” címmel. A tanév során a 14 fő 10. évfolyamos diák laborgyakorlatokon vesz részt az Öveges Diáklaborban, 1 napos kirándulást tesz a Tisza tavi Ökocentrumba. A főprogram során 62 órában a diákok a foglalkozások során a biológiai, kémiai, fizikai, földrajzi tárgyú kísérletek mellett, informatikai eszközöket és modern mérő eszközöket is megismernek. A tematika kialakításakor ügyeltünk arra, hogy egy témakört járjunk körül a különböző természettudományok egymástól eltérő, de szorosan összefüggő szempontrendszere alapján. Természeti jelenségek megfigyelése és kísérletek alapján történő tanulmányozása mellett, fontosnak tartjuk a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos szemléletváltást. Szeretnénk, ha tanulóink egy környezettudatos gondolkodásmódot sajátítanának el, célunk a kritikus gondolkodás fejlesztése. További feladatok vállalásánál figyelembe vettük a kor technikai vívmányait és intézményünk stratégiai céljait. Programunk részeként a már meglevő nemzetközi órákhoz szeretnénk kapcsolódni egy közös projekt megvalósításával, külföldi szakértők bevonásával. 

Digitális érzékszervek

 Az iskolában végzett tehetséggondozás eszköztárát is sikerül fejlesztenünk az NTP-TFJ pályázat támogatásával „Digitális érzékszervek” címmel. Célunk az, hogy a diákok megértsék az érzékszervek felépítése és működése közötti összefüggéseket, és szerepüket a szabályozásban. A diákok az emberi érzékelést, az abból gyűjtött információkat a robotok szenzorainak adataival helyettesíthetik, egyfajta szimulációs közeget tudnak létrehozni. A digitális érzékelés a hétköznapi életben, mint például az okos ház vezérlésének megértésében segít.

 

Submitted by gyurcsanyi.emilia on