A 2020. év Fenntarthatósági Témahét anyagai az energia, a klímaváltozás és az egészség témái köré szerveződtek.
Bár a jelenlegi helyzet miatt a témahét központilag októberre lett halasztva, a piarista felső tagozatos természettudományi munkaközösség tagjai és több lelkes, egyéb szakos pedagógus mégis foglalkozott a központilag ajánlott témákkal április utolsó heteiben. A felső tagozat számára hat témakör szerepelt, melyekből évfolyamonként különböző anyagokat dolgoztunk fel.
Az 5. és 6. évfolyam technikaórán kapcsolódott be: a háztartásban keletkező hulladékokat gondolták újra, s így nagyon kreatív alkotások születtek. A 7. évfolyamon is nagyon ötletes megoldások készültek, nekik ez szorgalmi feladat volt. A Föld napja alkalmából, illetve a témahét kapcsán szinte minden ötödikes diákunk készített plakátot, melyeket reméljük mielőbb kiállíthatunk iskolánkban.
A témahéten a 7. évfolyamosok a Föld napja alkalmából csatlakozhattak a Kiskunsági Nemzeti Park által meghirdetett Digitális tavaszköszöntő című vetélkedőjéhez. Ezenkívül digitális formában ismerkedhettek a tanulók a Kárpát-medence és hazánk természeti értékeivel, és ehhez kapcsolódóan gyűjtőmunkát is végeztek.
A 7. és 8. osztályos diákoknak környezetvédelmi kvízt ajánlottunk, melyet a tanulók nagy része megoldott. Az ’Energiakaland’, ’Élj ökosan’ és a ’A Föld üzeni, ébresztő!’ című témákhoz kapcsolódva a fizikaórákon a gyerekek a megújuló, alternatív energiaforrások, a vízkészlet megóvása és a szennyvízkezelés kérdéseivel foglalkoztak, videók és interaktív feladatok felhasználásával.
Elérhetővé vált a Zöld Okos Kupa több korábbi online fordulója. Az 5-8. osztályosok számára az Oktatási Hivatal szakmai támogatásával készült játékos feladatok a fenntarthatóság különböző témáit érintették. Nyolcadikosaink a földrajz tantárgy kapcsán foglalkoztak ezekkel, de a feladatsorokat ajánljuk más évfolyamokon tanuló diákunknak is.
A nyolcadikos kémiaórákon a megújuló energiák előnyeiről és hátrányairól tanultak a gyerekek. A 8.a és 8.c diákjai biológia tantárgyból olyan híreket gyűjtöttek, amelyek azzal foglalkoztak, hogy az újkoronavírus-járvány "mellékhatásaként" a természetben milyen javulások tapasztalhatók.
A 8.b-sek az ’Apró lépések az egészség útján’ című témával foglalkoztak a biológiaórákon, különösen az egészséget károsító szokásokról, és azok élettani hatásairól, valamint az egészségmegőrzésről volt szó.
Egy 7.-es és egy 8.-os angolcsoport is csatlakozott a témahéthez: környezetvédelemmel kapcsolatos és tengerbiológiával foglalkozó szövegeket dolgoztak fel a videokonferenciás óráikon.
Köszönjük minden diákunk és a résztvevő pedagógusok munkáját!
Felső tagozatos természettudományi munkaközösség