Július végén egyhetes képzésen vettem részt Firenzében. A képzés a projekt- vagy más néven probléma alapú oktatás elméleti és gyakorlati alapjait mutatta be.
A projektmunka a tanulók aktív részvételére épül a tervezés fázisától kezdve a kivitelezésen keresztül az értékelésig. Fontos a diákok részéről az egyéni megközelítési utak, a kreativitás és a felelősségvállalás ösztönzése a saját sikeresség érdekében a tudás megszerzése során. A közös tanulás kiterjed az élet minden területére, az egyszerű hétköznapi tevékenységek, a társakkal való kommunikáció, a megoldandó feladatok folyamatosan új tudás megszerzését teszik szükségessé, így egyre nagyobb szerepe van az informális tanulásnak. Témanapok, témahetek szervezésével, a diákok saját képességeiknek megfelelően tudnak részt venni egy-egy probléma megoldásában. Az egyhetes képzés különböző technikákat mutatott arra, hogy hogyan lehet ezt a módszert az iskolai keretek között a tantárgyak összekapcsolásával alkalmazni, minél nagyobb aktív szerepet adva a diákoknak a témák feldolgozása során.
A szabadidőben megnézhettem számos firenzei múzeum pazar kiállítását, és lehetőségem volt Toscanában kirándulni.
A képzésen való részvételem az Erasmus+ pályázat támogatásával valósult meg.
Galikné Bertus Annamária