Az Európai Bizottság Erasmus plus mobilitási pályázatán iskolánk 21.958 € támogatást kapott.
A projekt két rendezvénye már lezajlott:
- A gimnáziumi idegen nyelvi munkaközösség közösen gondolkodott a "nemzetközi iskola projekt" - azaz a piarista iskolák diák csoportjainak nemzetközi online együttműködésén most elsősorban a nyelvoktatás területén.
- Június 20-án a projekt résztvevői háromórás műhelymunkán vettek részt, ahol közösen megismerték és feldolgozták a pályázat részleteit, feladatait, és megfogalmazták egyéni és csoportos céljaikat és az ehhez tartozó várható eredményeket, mutatókat.
Mikulás Domonkos igazgató
A pályázat tartalmi összefoglalója:
A kecskeméti Piarista Gimnázium, Kollégium, Általános Iskola és Óvoda nemzetközi fejlesztése során öt fajta tevékenységet kívánunk megvalósítani.
Az ezek mögött lévő célok az iskola átfogó pedagógiai megújítása, ami a most indult iskolafelújítási projekt kapcsán teljesen időszerű; az iskolavezetés aktívabb és szélesebb bekapcsolása a nemzetközi fejlesztésbe, hogy ez a terület a pedagógiába jobban integrált legyen; a természettudományok, különösen a tehetséggondozás terén az angol nyelv markánsabb megjelenítése; az angol tanításban tanórai valós idejű online nemzetközi kapcsolatok integrálása kis projektek fejlesztésével; az Öveges Diáklabor további fejlesztése nemzetközi kontextusban és együttműködések kiépítésével.
Ennek érdekében a következő konkrét tevékenységeket kívánjuk megvalósítani (7 mobilitás, összesen 10 kolléga részvételével):
- A katalán piarista iskolák interdiszciplináris oktatási fejlesztésének átfogó megismerése egy három fős vezetői csapat látogatása során. Az intézmény igazgatója, a gimnázium és az általános iskola egy-egy vezetője részvételével.
- Két iskolai vezető - egy igazgatóhelyettes és a laborvezető - nyelvi képzése a nemzetközi kapcsolatokba való hatékonyabb bekapcsolásuk érdekében.
- Egy kolléga biológiai témájú angol nyelvű képzése az angol nyelv markánsabb megjelenítését segítendő a természettudományos oktatásban. A kolléga az emelt szintű biológia oktatásban és a tehetséggondozó programban is részt vesz.
- Két angol szakos kolléga nyelvtanári képzése a digitális és modern pedagógiában való fejlődésük, a nyelvi fejlesztés és az órai online projektek létrehozásának segítésére. A kollégák az emelt óraszámú angol képzésben is részt vesznek, és bekapcsolódnak a nemzetközi együttműködési projektekbe.
- Két fő látogatása német diáklaborokban és a német laborszövetség éves konferenciáján való részével az iskolai Öveges Diáklabor fejlesztése, kiemelten a nemzetközi kapcsolatainak bővítése és a felsőoktatással való együttműködés segítése érdekében. A labor munkatársai évek óta vesznek részt a fejlesztő munkában.
A képzések 2018 nyarán, a két szakmai látogatás 2018 őszén és 2019 tavaszán valósulnak meg.
A projekt várható eredményei és hatásai:
- A katalán SUMMEM projekt megismerése jelentősen hozzájárul az iskola és a többi piarista iskola pedagógiájának fenntartható megújításához, jelentős pedagógiai újítások bevezetéséhez.
- A vezetők nyelvi kompetenciájának növelése lehetővé teszi az önálló és aktív bekapcsolódásukat a nemzetközi együttműködésekbe, aminek hatására ezek szervesebb részét tudják majd képezni az iskola pedagógiai munkájának.
- A természettudományos témájú képzés hozzájárul ahhoz, hogy a diákok a természettudományos képzés, különösen a tehetséggondozás területén elsajátítsák a komolyabb munkához elengedhetetlen angol szakszókincset is, használni tudják az angol nyelvű szakirodalmat is.
- A két angol tanár nyelvtanári képzése hozzájárul az emelt szintű nyelvoktatás fejlesztéséhez, az órai valós idejű nemzetközi online együttműködési projektek kialakításához, integrálásához, a módszertani színesedéshez, így a diákok idegen nyelv tanulási motivációjának növeléséhez.
- A LernortLabor éves konferenciáján való részvétel és diáklaborok látogatásának köszönhetően fejlődik a diáklaborunk kínálata, nemzetközi beágyazottsága, a felsőoktatással való együttműködése.
A tevékenységekhez kapcsolódó disszeminációnak köszönhetően legalább a magyarországi piarista iskolák, a magyarországi diáklaborok körében és a város és régió iskoláiban is elérhetővé válnak a fejlesztések, eredmények tapasztalatai, így a hatás is túlmutat az iskolánkon.
Összefoglalva a projekt jelentősen hozzájárul az iskola és munkatársai pedagógiai megújuláshoz az oktatás színvonalának emeléséhez iskolán belül és azon túl is.