Az eDia projekt fő célja, hogy évente több alkalommal, 3 fő műveltségi területen (matematika, természettudomány, olvasás) értékelje a tanulók fejlődését, s ezáltal képes legyen időben jelezni az esetleges lemaradásokat. Mindehhez egy olyan elektronikus mérési-értékelési rendszer kialakítása szükséges, mely az 1-6. évfolyamos diákok készségeit, képességeit méri, azok fejlődését egyénileg követi és feltárja a tanulási problémákat. A képekkel, hangokkal, animációkkal, videókkal színesített feladatok és a változatos válaszadási formák (kijelölés, kattintás, átszínezés, mozgatás, átrendezés) életszerűbbé, élvezhetőbbé teszik a feladatok megoldását.
Iskolánk alsó tagozatán a 2. és 3. osztályosok vettek részt idén a felmérésben. Minden diák nagy élvezettel és figyelemmel töltötte ki az egy órás tesztet, melynek végén rögtön visszajelzést is kaptak az elért eredményekről.