Amint arról korábban már hírt adtunk, nyertes pályázatunknak köszönhetően a felső tagozat hetedikesei részt vehetnek a Határtalanul! tanulmányi kiránduláson. Az előkészítő folyamat része a sok-sok tervezés, szervezés, méricskélés, számolgatás mellett az is, hogy a diákokat felkészítsük, hangulatba hozzuk a kirándulásra.
Ehhez április 17-én előkészítő órákat tartottunk, melyek során tovább mélyítettük a diákok ismereteit, egyszersmind önálló kutató-ismeretszerzéső munkára is ösztönöztük őket.
Az első tanítási órában előadást tartottunk a gyerekeknek a felvidéki magyarságról, a magyar-szlovák együttélés történelmi háttérről, a meglátogatni kívánt településekről, várakról, kastélyokról (füleki vár, betléri kastély, Kassa, Késmárk, Alsósztregova, Mikszáthfalva, Besztercebánya), a régióhoz kötődő neves magyar írókról, költőkről (Mikszáth Kálmán, Madách Imre - és rajta keresztül Arany János -, Jókai Mór, Petőfi Sándor) valamint történelmi személyekről (Thököly, Rákóczi, Koháry István stb.). Arról is szó esett, hogy a felkeresendő magyar iskolában, az ipolysági Pongrácz Lajos Alapiskolában közös programot tervezünk az ottani diákokkal.
Ezt követően két tanítási órában a diákok már önállóan dolgoztak: csoportmunkában dolgozták fel az előttünk álló négy nap programját, útvonalát, keresték interneten a látnivalókhoz kapcsolódó információkat, majd pedig kilenc diák prezentációval támohatott kiselőadást tartott társainak néhány izgalmas látnivalóról, melyeket a kirándulás során tervezünk meglátogatni, mint például a Magas-Tátra, azon belül a Csorba-tó és Tátralomnic vagy a dobsinai jégbarlang. A délelőtt zárásaként Kahoot! vetélkedőre került sor, melyben a délelőtt folyamán elhangzott információkkal kapcsolatos kérdésekre kellett válaszolniuk a diákoknak.
Délutánra pedig a szülőket hívtuk, nekik tartottunk szülői értekezletet a kirándulásról, a fontos tudnivalókról, és válaszoltunk felmerülő kérdéseikre.
Borbás Márta, Szeleczkiné Marozsi Edina, Bogár-Szabó Ádám osztályfőnökök