2017. 09. 20.

Az idei tanév kerékpáros napján több programon vettek részt a diákok. Reggel lehetőség szerint kerékpárral, vagy rollerrel kellett érkezni az iskolába. A rendőrség egyik képviselője és középiskolás segítői ügyességi és elméleti közlekedési feladatsort állítottak össze. A nap folyamán minden tanítási órán egy-egy osztály ment ki a Czollner térre, ahol kerékpáros akadálypályán kellett a gyerekeknek különféle feladatokat megoldaniuk. A pálya könnyebb-nehezebb részeit mindenki kipróbálhatta. Aki nem hozott saját biciklit, kölcsönkérhette osztálytársa járművét, vagy igénybe vehette az iskola által pályázati forrásból beszerzett kerékpárok egyikét.

Több tantárgy is bekapcsolódott a rendezvénybe; a gyerekek matematikaórán biciklikerék-kerületet mértek és számoltak, továbbá egyéb, a körrel kapcsolatos mértani ismeretekkel foglalkoztak. Mások megbecsülték az iskola területén található kerékpárok számát, majd ezt a mennyiséget osztották el egyenlő részekre többféle módon, s ezúton ismerték meg az oszthatóság fogalmát. Angolórán a hetedikesek és nyolcadikosok biciklis témájú dalokkal foglalkoztak; volt, amit lefordítottak, s a kerékpár részeit is megtanulták angolul. A programot a természettudományos munkaközösség szervezte.

 

Submitted by bertus.annamaria on