2016. 12. 02.

Franciaország

Hétfői napunkat szinte csak utazással töltöttük el. Voltak, akik vonattal majd busszal, de sokan autóval érkeztek a budapesti reptérre. Két órás repülőutunk után este 7 órakor pillantottuk meg Saint Martin Iskola kapuit és leendő cserediákjainkat. Akiknek párja kollégiumban lakott, azok a kolesz által nyújtott kényelmet élvezhették, míg a többiek a cserediákjaik otthonai felé vették az irányt.
Közös reggelivel kezdtük a keddet, ahol részletesen megbeszélhettük egymással az aznap előtti este tapasztalatait és megismerhettünk egy tipikus reggelit Franciaországban. Ezután buszra szálltunk, majd felgyalogoltunk Franciaország legnagyobb nevezetességére, az Eiffel toronyra. Csodás kilátás tárult elénk. Szerencsénkre az idő is nekünk kedvezett, mert csodálatos felhőtlen ég volt aznap. Millió fénykép és videó készítése után, egy kellemes szajnai hajókázás keretében pihentük ki a sok lépcsőzés fáradalmait. A hajó az Eiffel torony lábától indult, elment egészen a Notre Dame Székesegyházig, majd a szigetet megkerülve megfordult. Így különböző nézetekből is láthattuk a gótikus stílusú, monumentális épületet. A hajóról nem csak ezt az egyetlen épületet láthattunk, hanem még a musée d’Orsay-t is, amit ezek után meg is látogattunk és megtekinthettük a benne található impresszionista festményeket. A napot egy zenés esttel zártuk a francia csoporttal, ahol finom pizza volt a vacsora.
A másnap (szerda) délelőtt igen mozgalmas volt. A francia csoportunk testnevelés órája volt a programunk, ahol nem csak kipróbálhattuk, de használhattuk is a kondigépeiket. De ha valakinek nem volt elég a testmozgás, a pontoise-i városnézés alatt eleget tehetett még a vágyainak. Megmásztuk a város kisebb hegyét, ahol egy szép kastély állt és ahonnan ráláttunk az egész városra, majd betekintést nyertünk a város alatt húzódó alagút rendszerbe is. Ebéd után a híres Versailles-i palotába látogattunk el, amit mintha aranyba öntöttek volna. Nemcsak az épület monumentalitása ejtette bámulatba az odalátogatókat, hanem a hírhedt tükörterem is. Sajnos nem tudtuk megnézni a teljes kastélyt, mert egyes részei átalakítás alatt voltak, de így is elnyerte a tetszésünket.
Harmadik nap (csütörtök) korán reggel indultunk Párizs zenei szívébe, a Garnier Operába. Nem csak a káprázatos külsejét, hanem gazdagon díszített belsejét is közelebbről szemügyre vehettük. Megismerkedtünk az Opera építésének körülményeivel és a hozzá fűződő rejtélyes történetekkel. A Párizsi Operaház után meglátogattunk egy francia parfümmúzeumot, ahol tanultunk, szaglásztunk és vásároltunk. De főleg szaglásztunk, mert nagyon finom illatú parfümöket mutattak nekünk.  Egy rövid szendvicsezés után folytattuk is utunkat Párizs legnagyobb múzeumába a Louvre-ba. Mielőtt még a kiállítások hatása alá estünk volna, kaptunk egy kis szabad időt, amit nézelődéssel vagy vásárlással tölthettünk el. A galériákban szobrokat, de leginkább festményeket láttunk, köztük Leonardo da Vinci világhírű festményét, a Mona Lisa-t.
Pénteki napunk sokkal pihentetőbb volt művelődés szempontjából. A délelőtt folyamán pontosabban megismerhettük a minket fogadó Saint Martin Iskolát. Bejártuk a hatalmas méretű területét és annak épületeit, miközben Béatrice Blot tanárnő mesélt az iskola történetéről történelem és földrajz óra keretei között. Rövid szünet után spanyol órára voltunk hivatalosak, ahol csoportokban dolgoztunk és annyi nyelven mutatkoztunk be amennyin csak tudtunk. Ez után angol óra következett, amit beszélgetéssel töltöttünk el, majd az ezt követő rajz órán logótervezés volt a feladat. Ebéd után a városi plázába mentünk, ahol újra kedvünkre tudtunk nézelődni és vásárolni. 2 órás vásárlási idő után visszaindultunk az iskolához, és mindenki hazament a cserediákjával.
A szombati napot mindenki a cserediákjával és annak családjával töltötte. Voltak, akik szórakozással, akik vásárolgatással vagy városnézéssel múlatták a hétvégéjük nagy részét. Vasárnap délelőtt 11 órakor volt a találkozó a párizsi reptéren, és fél 2-kor indult a gépünk, amivel épségben haza érkeztünk.
Ez volt a második alkalom, hogy részt vettem ebben a cserekapcsolatban, és őszintén mondom: nagyon elégedetten, jó érzéssel jöttem haza. Szinte teljesen bejártuk Párizs belvárosát és annak nevezetességeit. Megkóstolhattuk a francia kosztot és gyakorolhattuk a nyelveket is. Igazán ajánlom mindenkinek, hisz rengeteg tapasztalatot és élményt szerezhetünk ezáltal. Tapasztalatból mondom, hogy ha többször látogat el az ember Párizsba, egy idő után az nem csak egy várost fog jelenteni neki, hanem úgy tekint majd rá, mint egy gyengéd és érző szívre. Franciaország szívére.