Október 24-28. között számos tantárgyat érintő, a tanárok és a hatodikos diákok kreativitásának tág teret adó témahetet rendeztünk a felső tagozaton, a reneszánsz jegyében.
A témahét apropóját az adta, hogy hatodik osztályban most került sorra a renenszánsz kor történelemből, s e korszak gazdag kulturális-művészeti öröksége jó alkalmat kínál a tantárgyi koncentrációra, projektmunkára. Ezért hatodikos osztályfőnökként arra vállalkoztunk, hogy kollégáink segítségével reneszánsz témahetet szervezünk.
Hétfőn a reneszánsz kor zenéjével, mulatságaival, gasztronómiájával igyekeztünk élményszerűvé tenni a diákok e korszakra vonatkozó tudását. Az ebédlőben megelevenítettünk egy korabeli lakomát: a szépen megterített asztalon töltött galamb, húsok - melyeket fácántoll ékesített -hagymák, gyümölcstálak, sajtok, mártások sorakoztak. A kort idéző ruhákban néhány leány mazsolát, fügét, datolyát kínált az arra járó diáktársaknak és pedagógusoknak. Díszlet gyanánt kiállítottuk a diákok által készített vármaketteket, iniciálékat, korra jellemző zászlókat, valamint a reneszánsz művészetet bemutató tablókat, s a reggeli órákban még reneszánsz zene is szólt az aulában.
Szerdán Sipos Soma Mihály zenetörténész előadásán elmélyítettük a reneszánsz kori zenével kapcsolatos ismereteinket, több művészeti ág korabeli alkotásait megtekintettük diaképeken, és felvételről madrigálokat hallgattunk. Az előadás után közös éneklés következett: elénekeltünk két reneszánsz éneket, amelyeket korábban tanultunk énekórán.
Ugyanezen a napon a hatodikos fiúk egy lovagi tornán mérhették össze tudásukat. A közös testnevelésórán számos próbát kellett kiállniuk a hős lovagoknak, akik közül a 6.a osztályos Lei Noel lett a győztes. Az osztályában választott király és királynő adta át neki kitüntetését és jutalmát.
A technikaórán és szakkörön megtervezett várak, a testnevelésórai lovagi torna, a rajzórán készült iniciálék, az énekórán megtanult énekek mellett további tanítási órákon is megjelent a reneszánsz korszak valamilyen formában, így a diákok e témában való élményei és ismeretei tovább gyarapodtak a magyar-, a hittan-, az idegennyelv-, a természetismeret- és a matematikaórákon is.
Köszönjük a a projektben részt vevő kollégák szíves és tevékeny közreműködését, valamint a diákoknak és szüleiknek, hogy hozzájárultak a projekt sikeréhez.
Szeleczkiné Marozsi Edina és Borbás Márta szervező tanárok