2016. 06. 28.

 

Közvetlenül a tanévzáró utánra szerveztem túránkat, melyre a szombati Te Deumot követően, vasárnap kora reggel indultunk. Az utat bérelt autóbusszal tettük meg. A megérkezést követően Bélapátfalván berendezkedtünk az általános iskola tornatermében, amelyet közösségi térként is használtunk a négy nap során. Itt éltünk, étkeztünk, játszottunk, imádkoztunk. További jó lehetőséget kínált az iskola zárt udvara, ahol a gyerekek sportolhattak, játszhattak, illetve a velünk lévő autóbusz is zárt, biztonságos helyen lehetett. Az étkezések jelentős részét a takarékosság és a közösség erősítése céljából önállóan oldottuk meg. A diákokkal együtt vásároltunk be reggel és este, és mindenki magának készítette el ennivalóját.

Kirándulásunk első napján az ebédet követően meglátogattuk az apátságot, ahol az egyik résztvevő diák előadását követően egy kisfilmet tekintettünk meg a ciszterciek életéről, az apátságról, majd szakavatott vezetésen vettünk részt. Ezt követően megmásztuk az apátság fölé magasodó hegyet, végigjártuk a felvezető tanösvényt, majd megcsodáltuk a különleges mészkő alakzatokat a kőbányában. A túrát követően elköltöttük vacsoránkat, majd éjszakába nyúlóan fociztak, gördeszkáztak, rollereztek a gyerekek, mely mulatságban mi felnőttek is örömmel vettünk részt. Az esti meghitt imádságban összefoglaltuk a nap történéseit, hálát adtunk a szép napért.

A második nap, hétfőn buszunkkal átutaztunk Szilvásváradra, ahol a kisvasúttal a Fátyol-vízesésig utaztunk. A vízesés megcsodálását követően csillagtúraszerűen földerítettük a környéket: a híres ősemberbarlangot (itt a gyerekek egyik diáktársuk előadásából szerezhették meg a szükséges információkat), valamint a bükki fafeldolgozást és erdei életet bemutató tanösvényt. Innen a reggeli vasutas útvonalat visszafelé gyalog tettük meg. A nap folyamán egy egyszerű erdei büfében ebédeltünk. Szilvásváradról buszunkkal tértünk szállásunkra. Itt vacsora után kedves sofőrünk buszbemutatót tartott az érdeklődő fiúknak: kipróbálhattak, bemászhattak, megnézhettek mindent. A napot közös játékkal, a nap folyamán megismert tudnivalók ismétlésével és közös imádsággal zártuk. 

A harmadik napon, kedden Egerbe utaztunk. Úgy vélem, hogy a magunknak beszerzett és közösen elkészített, elfogyasztott ennivalók mellett jól szolgálta a diákok szociális készségének fejlesztését, hogy menetrend szerinti Volán-járattal tettük meg az Egerbe vezető utat. Egerben a székesegyházról, a város történelméről, a várról és annak híres ostromairól hallgattunk élvezetes kiselőadásokat, melyekben szintén diákjaink vettek részt. A hazatérés után a napot a már kialakult rutinnal zártuk.

Túránk zárónapján alaposan feltakarítottunk magunk után, hogy szemetet ne, csak iskolánk jó hírét hagyjuk hátra, majd az üres tornateremben helybéli gyerekekkel fociztunk együtt. A túra során nagy hangsúlyt fordítottunk arra, hogy az elmúlt és az elkövetkezendő tanév nevelési és oktatási céljait támogassuk. Így előkerült: 

  • a magyar középkor
  • a magyarországi szerzetesrendek
  • a török elleni végvári harcok (Egri csillagok)
  • az erdei élővilág
  • hegyeink, hegységrendszereink.

 A Piarista Alapítvány támogatását a meleg étkezések kifizetésére fordítottuk. Kísérőink voltak: Velkey Zoltánné, Etke néni  és Somodi László piarista öregdiák, édesapa.

Bogár-Szabó Ádám of.

 

Submitted by bogar-szabo.adam on