2016. 04. 08.

Egy szerdai nap a 9. évfolyamból egy mikrobusznyi diák partiumi (Románia magyar határhoz közeli részén található) Nagykárolyba utazott. Már nagyon vártuk ezt a napot, ami lassan el is érkezett. Mindenki izgult egy kicsit. Közel öt órás út után megérkeztünk az ottani iskolába, ahol finom ebéddel vártak. Utána megnéztük a várost cserediákjaink segítségével, idegenvezetésével. Majd mindenki elment saját "párjához".

Másnap közösen elutaztunk Zsibóra, ahol egy gyönyörű arborétumot tekintettünk meg. Ezt követően megcsodáltuk a környék túrahelyeit, ahol mesés táj fogadott minket.

Pénteken beültünk az első tanórára, kipróbáltuk, hogy milyen a nagykárolyi Kalazancius Iskolában a tanítás. Utána elmentünk Szatmárnémetibe, ahol megnéztük a püspökség épületét.

Szombaton a nagykárolyi kastélyt tekintettük meg, majd közös ebéd következett. Aztán eljött a búcsú ideje. Sírva integettünk a buszból. Majd lassan hazaérve mindenkinek elmeséltük, milyen volt a határon túli magyarokkal összebarátkozni.

Nagyon, de nagyon jól éreztük magunkat és bátorítunk mindenkit hogy jöjjön jövőre. Igaz barátságok köttettek.