2014. 05. 28.

A nyolcadik évfolyam egy csapata 2014. május 16-18-ig túratáborban volt a Balaton-felvidéken.

Pénteken reggel 8 órakor indultunk bérelt buszunkkal. Az időjárás változékonysága miatt az első napra túrát nem terveztünk, helyette Várpalotán volt az első megállóhelyünk, ahol megtekintettük a Trianon Múzeumot. Ezután Tapolcára mentünk, ahol leereszkedtünk a híres Tavas barlangba, és csónakáztunk a kristálytiszta vizű tó vizén. Sümegre érve elfoglaltuk szálláshelyünket, majd rövid városnézés után elsétáltunk a közeli étterembe, ahol elfogyasztottuk a vacsoránkat. A vacsora után részt vettünk a ferences templom esti zsolozsmáján, majd közös játék következett a kolostor refektóriumában.

A második napon a zalaszántói Kotsy-vízimalmot, a Mézeskalács Múzeumot, illetve a község gótikus szentélyű templomát néztük meg, majd folytattuk utunkat Keszthelyre. A Festetics-kastély kertjének megtekintése után ellátogattunk a Babamúzeumba, a Vadászati Múzeumba és a Történelmi Modellvasút kiállításra. Rövid városnézés után visszatértünk Sümegre és megebédeltünk. A délutáni csendes pihenő után rövid túrával felmentünk a sümegi várba, ahonnan lenyűgöző panoráma tárult elénk. A vár kiállításainak megtekintése után a várhegy lábánál kialakított bemutatóhelyen részt vettünk egy középkort idéző, látványos lovagi tornán. Vacsora után ismét közös játék következett, majd szállásunkon nyugovóra tértünk.

Vasárnap került sor nagyobbik túránkra a Balaton-felvidéken. Csobánc vára volt az első látnivalónk, majd közelről is megcsodáltuk a salföldi kőtengert. Kőtenger után a „magyar tengert" néztük meg, méghozzá a Hegyestű megmászása után annak tetejéről. A hétvége utolsó állomásaként elérkeztünk a Kislőd határában lévő Sobri Jóska Kalandparkba. Ott megebédeltünk, majd belevetettük magunkat az élménypark adta kalandokba. Kipróbáltunk számos játékot, így csúsztunk hófánkkal, lézerharcoltunk, kipróbáltuk a drótkötélpályákat, hajócsúszdáztunk, és az FBI akadémiát is sikeresen teljesítettük.

Hazafele megálltunk még egy közös fagylaltozásra, s közben vidám hangulatban felelevenítettük a tartalmas hétvége élményeit.

A program a TÁMOP 3.1.4-12/2-2012-0223 pályázat támogatásával valósult meg.