2011. 07. 22.

A túra július 18-tól 22-ig tartott nyolc diák és három kísérő tanár részvételével. Szállásunk a piaristák alsóőrsi üdülőjében volt. Innen szerveztünk csillagtúrákat a Balaton-felvidék legszebb helyeire. Az esős idő két alkalomra korlátozta a fürdési, strandolási lehetőségünket.

Első nap a Tihanyi-félszigetre kerékpároztunk. Megnéztük a tihanyi apátságot, a Belső-tavat, majd a különleges gejzírkúpokat. A túra végén strandoltunk egy nagyot.

Második nap vonattal mentünk el Badacsonyba. Felkerékpároztunk a hegyre, megnéztük a Kisfaludy-házat és a forrást. Mielőtt elhagytuk volna Badacsonyt, elmentünk a bazalttemplomhoz. Innen kerékpároztunk vissza Alsóőrsre a Káli-medencén keresztül.

Harmadik nap kényszerpihenőt tartottunk az egész napos esőzés miatt.

A negyedik nap Hévízre utaztunk. Fürödtünk a tóba. Hazafelé megnéztük Balatonedericsen a Dr. Nagy Endre által alapított Afrika Múzeumot és Állatkertet.

Ötödik nap városnéző kerékpártúrára indultunk Balatonfüredre. Megtekintettük a város nevezetességeit (pl. Jókai Múzeum, Szobor-park, savanyúvíz források stb.), majd felkerékpároztunk a Lóczy-barlanghoz. Mivel megtekintésére sokan várakoztak, így azt nem tudtuk megnézni. Az idő ekkor már szép volt. Csak a hazafelé úton kapott el minket újra az eső.