2010. 06. 24.
A  tanév végén, június 24-26-ig az énekkar tagjai jutalomkirándulásra utaztak Vácra. Segítőnek Csonkáné Margitka nénit hívtam. A szállásunk a piarista kollégiumban volt, ahol finom reggelit és vacsorát is kaptunk.

Érkezés után nagy sétát tettünk a Duna - parton a Hétkápolna forrásig. Sajnos a Duna magas vízállása miatt nem tudtuk végigjárni az ártéri tanösvényt.

Másnap kirándultunk a Gyadai - réten. Mielőtt elindultunk, feladatlapot osztottam szét, melyen a tanösvény végigjárása során talált feladatokat kellett megoldani. Csendes esőben indultunk el, de ez nem rettentett el minket a túrától. Közben eltűntek a felhők és a nap is kisütött. Kis pihenő után délután sétáltunk a városban, megnéztük a diadalívet is.

Szombat délelőtt meglátogattuk Vác egyházi emlékeit: Székesegyház, Piarista Templom, Dominikánus Templom. A legnagyobb élményt az "In memoriam" kiállítás adta. A „Fehérek templomának" kriptájában talált mumifikált holttesteket és temetési relikviákat nézhettük meg a múzeum pincéjében.

Végül még egyszer lesétáltunk a Duna-partra, és gyönyörködtünk a nagy folyóban.