2010. 05. 31.

A 11. évfolyam tanulói május 20-25 között Erdélyben voltak osztálykiránduláson.

Éjszaka indultunk, hogy reggelre Kolozsvárra érkezzünk, ahol nagy meglepetésünkre sajnos nem láthattuk Mátyás király híres lovas szobrát, mert teljesen el volt barikádozva a látogatók elől. A mellette lévő Szent Mihály templomot tudtuk csak megnézni, ahol jó volt közösen magyarul énekelni.

Utunkat Torda felé folytattuk, ahol pompázatosan felújított sóbányát tekintettük meg. Sokak számára inkább a parajdi sóbánya ismert, ezért bátran ajánljuk, hogy útja során ne hagyja ki ezt a nagy élményt, hisz ez a bánya nem oly ismert még a látogatók előtt.

Jóleső fáradtsággal foglaltuk el első szálláshelyünket Székelyudvarhelyen, ahol egy esti városnézéssel zártuk az első napot.

Másnap túrázni voltunk. A rossz idő ellenére sikerült megmászni a Madarasi Hargitát, ahol a csúcsra érkezők még havat is találtak. A túra végén Csíkszereda felé vettük az irányt.

Szombaton részt vettünk a hagyományos pünkösdi búcsún. Csodálatos érzés együtt lenni ennyi honfitársunkkal, együtt imádkozni, énekelni. A mostani búcsú szónoka Böjte Csaba ferences szerzetes volt.

Vasárnap a Mohos láp és Szent Anna tó volt az úti célunk, ahol a természeten keresztül ismét megcsodálhattuk Isten teremtő munkáját.

Hétfőn Gyergyószentmiklóson jártunk. Megtekintettük az örmény római katolikus templomot. Nem messze ettől a templomtól található egy kis ortodox kápolna, ahol 2008. február 17-én arra lettek figyelmesek, hogy a Szűz Mária ikon elkezdett könnyezni. A könnyezés a mai napig tart, ha nem is olyan intenzív, mint korábban. Aki arra jár, és tiszta lélekkel akar ebből a kegyelemből meríteni, az feltétlenül álljon meg egy imádságra, kérve a Szűzanya közbenjárását.

A nap során még a Gyilkos tavat és a Békás szorost néztük meg.

Kedden kora reggel hazafelé vettük az irányt, fáradtan, de élményekkel gazdagon szálltunk le a buszról.

Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy ez a közel egy hét ilyen szépre sikeredett.