2013. 06. 21.

Természetjáró tábor a Mátrában

A természetjáró kör tagjai 2013. június 17-19-ig táborban vettek részt a Mátrában. A program a TÁMOP 3.1.4-12/2-2012-0223 pályázat támogatásával valósult meg.

Szállásunk Mátraszentistván - Bagolyirtáson volt a Stella Katolikus Üdülőben, ahol teljes ellátást is kaptunk. A tábor célja az volt, hogy minél több túrát tegyünk a hegységben, ismerjük meg a környezetet, ahol tudunk, haladjunk a Mária zarándokúton, látogassuk meg a Mária kegyhelyeket. Sikerült mindezt megvalósítani.

Galyatetőről gyalog értük el a szálláshelyünket, majd még aznap áttúráztunk Fallóskútra. Másnap Mátraházáról gyönyörű gerinctúrát tettünk Sástóra. Útba ejtettük a bővizű Rákóczi - forrást és az Adrenalin kalandparkot. Ott mindenki nagy örömmel bobozott és próbált kijutni az erdei labirintusból. A harmadik napon Mátraverebély - Szentkútra látogattunk, ahol szentmisén vettünk részt, majd egy rövid túra keretében megnéztük egy szurdokvölgyben Szent László lovának patkónyomát. Délután az ősvilágba látogattunk, Ipolytarnócon néztük meg az miocén kori állatok lábnyomait. Egy fiatal vezető megnyerően mesélt az ősvilágról, arról, hogy ez a terület hajdanán egy szubtrópusi sziget volt. Mielőtt hazaindultunk volna, mindenki önfeledten játszott az erdei játszótéren. A táborban segítségemre volt Olasz Edit tanárnő is.