A tanítási év befejeztével a tantestület az év értékelése, lezárása mellett műhelymunkákon dolgozik együtt. Június 22-én és 23-án délelőtt a "Transformation through science" Erasmus plus KA2-es projektünkhöz kapcsolódva a projektpedagógia témájával foglalkoztunk.
2019 novemberében Olot-ban hat kollégával, egy-egy szülővel és diákkal vettünk részt képzésen, ahol a katalán provincia SUMMEM projektjével ismerkedtünk illetve a nemzetközi projektben megkezdtünk egy közös munkát annak érdekében, hogy közös, nemzetközi SUMMEM projektet hozzunk létre. A projekt a járvány miatt elakadt, de 2021 áprilisában online folytattuk a képzést.
Most a tantestülettel lényegében ezeket a tudásokat osztottuk meg műhely formájában. Elemeztük meglévő projektjeinket projekt-értékelő sablon segítségével. Azt néztük, hogy a projektalapú tanulás kritériumainak meglévő projektjeink hol felelnek meg, hol érdemes erősíteni. Majd a SUMMEM-ben használt módszertannal kezdtünk próbaképpen saját projekteket tervezni. Az első lépés olyan kérdések megfogalmazása volt, melyek segítenek a projekt központi kérését megfogalmazni.
A második nap a már megalkotott központi és alkérdések mentén kezdtünk tevékenységeket tervezni a projektekhez. A tevékenységek mellett azok produktumai és az értékelése és tanulási eredményei is fontosak.
Ezek a műhelymunkák illeszkednek a piarista pedagógiában való fejlődéshez, amít így az Erasmus plus (2019-1-HU01-KA229-061208_1) pályázat is hatékonyan támogat és fordítva, a tantestület ilyen módon is bekapcsolódik a pályázati célok megvalósításába.