Tafalla-i Diákok látogatása
2025. 04. 15.

2025. április 7-14. között iskolánkba látogattak a Tafalla-i piarista iskola diákjai, akikkel tavaly novemberben kezdtük el a Mentális egészség projektünket. A csereprogram fókuszában a téma fontossága állt, kiegészítve még a nyelvi kompetenciák erősítésével.

A kecskeméti találkozásunk kezdetén már érezhető volt a tavalyi mobilitás során kialakult barátság és bizalom. Diákjaink remekül tudtak együtt dolgozni, sőt, maguk szerveztek közös délutáni programokat, amelyek során még gazdagabbá tették az amúgy is sűrű programot.

A hét fő feladata a "Mind Matters" címet viselő honlap tartalmának előkészítése, kidolgozása volt. Tavaly november óta online volt a diákoknak alkalmuk a mentális egészség témájában elmélyülni, és a különböző olvasmányokat feldolgozva egy - egy honlaprész cikkeit megírni. Így meg tudtak ismerkedni a mentális egészség fontosságával, annak szerteágazó részeivel, illetve a megelőzés és kezelés formáival. A témák kidolgozása során az egymás munkamódszereinek megismerése - egyéni, páros kutatómunka, adatok feldolgozásának sokszínűsége - különösen értékes volt, hiszen rengeteg új ötlet és megoldás merült fel a közös feladatok során. A honlap szerkesztése mellett igazi kihívás volt mindannyiuknak, hogy olyan kérdőívet és leginkább jól megfogalmazott kérdéseket állítsanak össze a tanulóink számára, amelyeknek segítségével választ kaphattak arra, hogy az iskolánkban lévő diák közösségi teret hogyan rendeznék be, milyen körülményeket biztosítanának, hogy bárki jó érzéssel térjen be oda.

Értékes élmény volt minden diák számára, hogy rögtön az első nap egy laborfoglalkozáson is együtt dolgozhattak a kémiai kísérletek során. Mivel Tafallaban nincs labor, így a spanyol diákok nagy élvezettel vetették bele magukat a munkába és kérdéseikkel, hozzászólásaikkal még érdekesebbé tették a foglalkozást. A hét során a spanyol diákoknak lehetőségük volt még az iskolai csoportok angol óráin is részt venni, így ezek nemcsak a nyelvi kompetenciáik fejlesztését szolgálták, hanem lehetőséget teremtettek a kultúrák közötti párbeszédre, illetve a közösségi térről szóló kérdőív megbeszélésére is. Mivel mindenki angolul kommunikált, a diákok aktívan használták az angolt, és nem csak itt az iskolában, hanem otthon is, ami kifejezetten sokat jelentett a nyelvi fejlődésükben, úgy mint szövegértés, kifejezőképesség, szókincs.

A hét során ellátogattunk Budapestre is, illetve Kecskemét nevezetességeit is megtekintettük. Ezek az élmények maradandó emlékek lesznek, hiszen nemcsak a városunkkal való ismerkedést segítették elő, hanem mélyebb betekintést nyújtottak kultúránkba is.

A pénteki nap igazi csúcspontja a Mind Matters projekt zárása volt, amely során a diákok podcastokat készítettek három különböző témában: az iskolánkban lévő közösségi tér tervezésének folyamata, a mentális egészség fontossága a fiatalok körében, valamint a mobilitás élményei. A podcast lehetőséget adott arra, hogy kifejezzék véleményüket és elmondják, hogy nyelvi, szociális és kulturális kompetenciáikban is mennyivel gazdagabbak lettek, és emellett a kreatív gondolkodásukat is fejlesztette.

Összességében elmondható, hogy a találkozó nemcsak a program sokszínűségének köszönhetően volt sikeres, hanem a diákok közötti mélyebb kapcsolatok megteremtésével is. Közös élményeik gazdagították mindennapjaikat, és rávilágítottak a mentális egészség fontosságára a mai világban. Mivel a diákok nagyobb része a kollégiumban lakott itt tartózkodásuk alatt, így a szabadidejük nagy részét is ott töltötték, ahol újabb barátságok és ismerettségek születtek a kollégista diákok révén. Mindannyiunk számára értékes tapasztalat volt, és reméljük, hogy a jövőben is folytatni tudjuk, így segítve diákjaink fejlődését nemzetközi szinten.

/sites/default/files/styles/tartalom_kep/public/2025-04/20250410_092329_0.jpg?h=38318931&itok=DC8hZtG5
Submitted by levai.zita on