2009. 07. 10.

Szép jubileumot ünnepelt az idén a Jézus Szíve Misszionáriusainak Magángimnáziumával fennálló testvérkapcsolatunk. Az első diákcserére 1995 nyarán került sor, így immár tizenötödik alkalommal fogadhattuk salzburgi vendégeinket, akik a mi téli látogatásunkat viszonozták. A program, amely 2009. június 26-tól július 3-ig tartott, tartalmazott egy meghosszabbított családi hétvégét, amely során a vendégdiákok az ország különböző helyeit keresték fel és ismerkedtek a magyar szokásokkal, ételekkel. A közös programok során kedd délelőtt a Katonai Repülőteret tekintettük meg, majd Szabó atya vezetésével evezhettünk, illetve fürödhettünk a Tiszában a tiszaugi csónakháznál. Szerdán Budapestre utaztunk, ahol voltunk a pálosok Sziklakápolnájában, majd megmásztuk a Gellért-hegyet, és a Citadelláról megcsodáltuk a főváros panorámáját. Délután a Magyar Nemzeti Bank látogatóközpontját néztük meg. Csütörtökön reggel az iskola dísztermében fogadott minket Nagy Attila igazgató úr, majd egy vezetés során vendégeink a magyar iskolák hagyományaival (pl. tabló) ismerkedtek. A kecskeméti városnézés első részeként látogatást tettünk a Városháza dísztermében, majd a diákok kiscsoportokban, játékos feladatok segítségével fedezték fel a várost. Ebéd után került sor a hagyományos magyar-osztrák focimeccsre, amely után lovaskocsival mentünk ki Vazul tanár úr tanyájára, ahol a Zöldi-Kovács család jóvoltából nagyszerű pörkölt várt minket. Vacsora után néhányan még a lovaglást is kipróbálták.

Jó hangulatban zajlott az egész hét, a vendégdiákok és kísérőik (P. Artur és P. Marko) hálásan köszönték a vendéglátást mindenkinek: a magyar szülőknek, diákoknak, tanároknak, az iskolának és a kollégiumnak. Salzburgba hazaérvén P. Artur a következő SMS-t küldte: „Köszönet mindenért! Már most hiányoztok nekünk: Ti és csodaszép országotok."

A salzburgi vendégek látogatásáról beszámolt a Kecskeméti Televízió és a Kecskeméti Lapok is. További fényképek találhatók a testvérkapcsolat blogján.