Az idei tanévben a patrocíniumi hét különösen is gazdag volt programokban a felső tagozaton.
November 21-23. között mindennap a kalazanciusi eredetű oratio continua hagyományát elevenítettük fel, és a tanítási órák alatt az imakuckóban egy-egy diákcsoport a diáktársakért, az iskoláért imádkozott, továbbá azért is, hogy a tanulást ne csak kényszerű kötelességként, hanem Isten dicsőségére és testvéreink javára végezzük.
A hagyományos Kalazancius Kupa keretében hétfőn délután a 7-8.osztályos fiúk teremfoci- mérkőzéseire került sor, melyre a 7-8. évfolyam valamennyi osztálya benevezett. Az I. helyezést a 8.b, a II. helyezést a 7.b , a III. helyezést pedig a 8.a osztály csapata érte el. Kedd délután az 5-6. osztályosok sor-és váltóversenye következett, ahol gyorsaságban és ügyességben mérhették össze tudásukat a gyerekek. A legsikeresebb a 6.b osztály csapata lett, a II. helyezést pedig holtversenyben az 5.b és a 6.a osztály csapata szerezte meg. 15 órától újra a „nagyoké" lett a pálya, ezúttal a 7-8. osztályos lányok zsinórlabda-mérkőzései kerültek sorra. Négy csapat (7.a, 7.b, 7.c, 8.c ) versengett egymással, melyek közül az I. helyet a 8.c osztálynak sikerült megszereznie 3 győztes mérkőzéssel. A II. helyezett a 7.b, a III. helyezett pedig - mindössze egy ponttal lemaradva - a 7.c osztály csapata lett.
Szerdán különleges élményben volt részünk: ellátogatott hozzánk az indiai származású, Bécsben élő Joseph John Bosco piarista diakónus, aki a 7-8. évfolyamos diákoknak beszélt életéről, hivatásáról, majd válaszolt a diákok kérdéseire.
Csütörtökön lelki- és egészségnapot tartottunk, melynek fő témájául a tanulást választottuk, (a piarista rend jóváhagyásának 400. évfordulója erre jó apropót szolgáltatott). Rendhagyó módon nem előadót hívtunk, hanem az Utam az iskolába című filmet tekintettük meg a Malom Moziban. A film révén négy diák életébe tehettünk bepillantást, akik különböző kultúrákban, körülmények között élnek, s láthattuk, mi mindent kell megtenniük azért, hogy eljussanak az iskolába. A filmben látottakat kiscsoportokban dolgoztuk fel, és összehasonlítottuk az ő helyzetüket a miénkkel, az ő tanulásért meghozott áldozataikat, erőfeszítéseiket a mieinkkel...
Ezután a tanulással kapcsolatosan további sokszínű foglalkozások következtek, melyeket kollégáink vezettek; a diákok ezek egy részén beosztás szerint, másokon szabad választás alapján vettek részt: Tanulási módok és stratégiák, Szavazz és érvelj, Álmaim iskolája, Hatékony nyelvtanulási módszerek, Tanulás másképp, Tanulási trükkök és technikák, Régen volt, hogy is volt (iskola régen és ma), A tanulás arcai, Egy napom, Tanulási kör, Tanulásszobor készítése, Nők és a tanulás, Hangfürdő...
Az egészségnap keretében a csoportfoglalkozásokon felhívtuk a tanulók figyelmét az egészségtudatosság és a tanulás hatékonysága közti kapcsolatra, ezen belül a helyes étkezés fontosságára, a tanulást serkentő vitaminokra és nyomelemekre, a tanulás közben elfáradt szem felfrissítésének módjaira, valamint kipróbálhattak olyan gyakorlatokat, amelyek segítenek elménk frissen tartásában (Agytorna, Agysejtserkentő gyakorlatok, Egyszerű, de nagyszerű étkek, Az egészséges táplálkozás hatása, Szemtorna, Elmefrissítő gyakorlatok).
Mindezzel párhuzamosan a DÖK szervezésében egy izgalmas vetélkedő zajlott, melyen az 5-8. évfolyamból vegyesen alakított négyfős csapatok a piaristák múltjával és jelenével kapcsolatos feladatokban mérhették össze tudásukat és kreativitásukat.
Pénteken szentmisével koronáztuk meg ünnepi hetünket. Nagy Attila igazgató úr prédikációjában a tanulást felszállópályához hasonlította, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy ki-ki megvalósíthassa álmát, és szárnyalni tudjon. A hét végére, reméljük, diáknak és tanárnak egyaránt jobban feltárultak a tanulás és a lelki élet, illetve a tanulás és a testi-lelki egészség összefüggései.
Köszönet mindazoknak, akik szervező munkájukkal, tevékeny közreműködésükkel hozzájárultak ahhoz, hogy e hét tartalmas, maradandó élményeket nyújtó és közösségépítő legyen!
Telek Péter Pál tagozatvezető