2024. 06. 11.

Június 6-án és 7-én kétnapos kirándulásra indult a 9.a osztály. Az első célunk az Összetartozás Emlékműve volt az Országháznál, ahol minden egyes tégla egy-egy település nevét hordozza. Ezután Aquincumba látogattunk, az egykori katonai tábort fedeztük fel és a Róma Aquincumban című állandó kiállítást tekintettük meg. Az egykori település padlómozaikja, fal és mennyezetfestményei egy helytartói palota rekonstruált  térében kerültek bemutatásra. A Látványraktár kiállítótérben 1-4. századig létrehozott és itt napvilágra került különleges tárgyakat, eszközöket, ékszereket csodálhattunk meg. Utunkat Szentendrére folytattuk, a festői, mediterrán hangulatú kisvárosba, a Dunakanyar kapujába. Itt egyéni útvonalakat bejárva fedeztük fel a belváros nevezetességeit, sétáltunk a Duna Korzón. Innen utaztunk tovább Csobánkára, majd a Pilisbe, ahol a kék túra útvonalán elindultunk a Dera-szurdokba. A közel 200 méteres szintkülönbséggel a patakvölgyben haladó túra első szakasza különösen látványos volt, de visszafelé a Mária-út Budapest és Dobogókő közötti szakaszát érintve forrásvíznél is hűsíthettük szomjunkat, fáradalmainkat. Tartalmas napunkat saját készítésű közös vacsorával zártuk.

Másnap a reggeli teázást, szendvicsezést követően visszaindultunk Budapestre, ahol a Városliget újonnan létrehozott nevezetességeit tekintettük meg. A Zene Házában egy korok zenéjét bemutató, interaktív programon vettünk részt: egy élményekkel teli történetet jártunk be a téralapú fejhallgató segítségével. A hangdimenziók kezdeteitől a világ népzenéin keresztül a magyar ünnepekhez, életmódhoz kötődő zenei világon keresztül a nagy zeneszerzőkig, az operett születéséig és a kortárs zenei repertoárig vezetett utunk. Ezt követően a különleges élményt nyújtó Néprajzi Múzeumnál felsétálva a tetőkertre, csodás panoráma tárult elénk a Hősök terével,  a felújított Szépművészeti Múzeummal, a távolban az Országházzal, ahol kezdtük közös kirándulásunkat.