2024. október 28. - november 2. között Splitben vettem részt az Erasmus tanár továbbképzésen, ahol minden nap legalább 5-6 alkalmazással ismerkedtünk meg és gyakoroltuk a használatát, amelyek a tanítási folyamatokat könnyíthetik meg, vagy tehetik élvezetesebbé a diákok, és persze a tanárok számára.
Az oktatónk alapszakmáját tekintve matematika - informatika szakos tanár, aki saját tapasztalatait felhasználva állította össze a képzés legnagyobb részét, így életszerűsége és használhatósága nem volt kétséges számunkra. Olyan lelkesedéssel és motiváltan mutatta be a számunkra új app-ok részleteit, hogy fel sem tűnt a sokszor két-három óra folyamatos oktatás. Amennyiben olyan felület került sorra, amelyek többünknek volt ismerős, ott is arra fektette a hangsúlyt, hogy olyan lehetőségeket mutasson be a mesterséges intelligencia segítségével, amelyek tanítási gyakorlatunk során időt takaríthat meg számunkra.
A hét során lehetőségünk volt ellátogatni egy általános iskolába is. Az Öko-iskola címet viselő intézményben kiemelt figyelem helyeződik a természetvédelemre, a diákok öko-tudatos szemléletének kialakítására. Számos programot szerveznek, illetve projektben vesznek részt az eTwinning felületen, amely lehetőséget ad számukra, hogy az Európai Unión belül bárkivel közreműködjenek és közös feladatokat hajtsanak végre.
Összességében elmondhatom, hogy egy nagyon tartalmas héten vagyok túl, ahol megtanultam fotókat beszédre bírni, prezentációkat készíteni és két kattintással animálni, valamint saját videóval ellátni, szalagcímeket gyártani és filmeket vágni úgy, hogy minden feladatot a mesterséges intelligencia végzett el nekem. Megtapasztalhattam, hogy mekkora segítség lehet a pedagógusok számára a mesterséges intelligencia, amelyet nem csak tanárokkal, hanem a diákokkal is úgy kell megismertetni mint tanulási potenciál. Bízom benne, hogy a nyelvoktatás során erre a lehetőségre tudom a diákjaim figyelmét felhívni és a mindennapi oktatásban kihasználni.
Borbély Beáta