2018. 05. 10.

Az 5.b osztály kirándulásának két úti célja volt: az Aquincumi Múzeum és a szentendrei Skanzen.

Buszozás közben sok érdekességet láttunk: repülőket le-és felszállás közben, Budapest nevezetességeit a Rákóczi hídról, a Dunát a rakpartról.

Aquincumban egy idegenvezető néni mutatta meg, hogyan éltek Pannóniában. Láttunk berendezve egy rekonstruált lakóházat, majd egy fürdőt, aminek megvolt az eredeti mozaik padlója. Kiderült, hogy a romkert nagy része ókori piac volt kis boltokkal, fedett utcákkal. Ezután bementünk a múzeum épületébe, ahol három csoportra oszlottunk. Jeleneteket kellett előadnunk a római életből ruhák és kellékek segítségével: állatáldozatot, esküvőt és temetést. Az előadások után vásárolgattunk és elindultunk a Skanzen felé.

A szabadtéri múzeumban Magyarország különféle tájegységeinek építészetével ismerkedtünk meg. Először egy vízimalmot láttunk működés közben, majd a lányok megtanulták, hogyan mostak valamikor a falusi asszonyok. Közben a fiúk egy „csodapajtában” megfigyelték a tej, kenyér, kolbász útját az asztalig. Voltak igazi állatok is a tanyán, s végül növényeket ültettünk, lovagoltunk, lovat etettünk a parasztudvarban. Persze ezek csak játékok voltak.

A sok élménytől és a melegtől kifáradva, vidáman tértünk haza.

A kirándulást osztályfőnökünk, Mónika néni, valamint történelem - hon- és népismeret tanárnőnk, Edina néni szervezték. Köszönjük munkájukat!

Halász-Országh Bernadett, Kiss Rita, Kökény Szilvia és Szűcs-Tassy Gábor 5.b osztályos tanulók