Nagy napja volt 2024. december 06-a 24 diákunknak és a matematikának. Ekkor bonyolították le a Kodály-iskolában azt a matematikaversenyt, ahol a mi felső tagozatunkat 6 csapatba sorolt 24 tanulónk képviselte. Hogy milyen eredménnyel, azt a következő napokban tárják a nyilvánosság elé a szervezők és az értékelők.
A verseny kezdetén valamennyi csapat QR kódot kapott, és ennek a beolvasásával lehetett újabb és újabb teendőkhöz hozzájutniuk és a megoldásokat leadniuk a versenyzőknek. Diákjaink ismét megtapasztalhatták, hogy a technikai haladás mennyire jelenlévő mindannyiunk mindennapjaiban, most ez éppen a QR kód alkalmazásában nyilvánult meg.
Nemcsak a szellemi képességeket és a kreatív-produktív feladatmegoldást várta el ez a matematikaverseny, hanem a résztvevők fizikai állóképességére is igényt tartottak a szervezők. Hogyan? Egy-egy matematikai problémát tartalmazó feladatlap elkészítését követően azt futva kellett leadniuk a diákoknak az előzetesen más-más színnel megjelölt asztaloknál. Más bonyolító elemekkel is fokozták a rendezők és a verseny irányítói a diákok feszültséggel teli lelkesedését. A matematikafeladatok írásbeli megoldásán és az időre mért futáson túl különböző színekkel jelölt asztalokra is figyelemmel kellett lenniük a különböző kecskenevekkel felruházott versengő csapatoknak. Bizony elkelt a lelkes futók óvatossága is! Mit adott versenyző tanulóinknak ez a rendezvény? A fegyelmezett figyelem- és munkamegosztás, valamint az együttműködés élményét a sokrétű, változatos matematikafeladatok kreatív-produktív megoldásakor. Ezeket az alkalmi közösségeket a matematika iránti komoly és bensőséges érzés értelmes alkotásra késztette. Ezzel is magyarázható, hogy egy hosszú decemberi hét végén a péntek délutáni szórakozás helyett ezek a fiúk és lányok a matematika művelését választották a Kecske Kupa Matematikaverseny keretében.
Matekversenyen jártak a felsősök
2024. 12. 07.