A hét elején szegedi, oroszlányi, nagykanizsai, lajosmizsei és kecskeméti kollégákkal megismerkedhettünk a LEGO WeDo 2.0 eszköz használatával az EFOP 3.2.3 LEGO WeDo robotokkal támogatott élményalapú ismeretadás című 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzési tanfolyam keretében belül.
Az oktatás megújításának egyik alappillére a projektszemléletű ismeretátadás elterjesztése, amely egymástól elszigetelt ismeretelemek megtanítása helyett a valós életre jellemzőbb, problémamegoldó szemléletet részesíti előnyben. A LEGO® WeDo 2.0 készlet alkalmazása lehetővé teszi, hogy a tanítók projekt feladatokon keresztül, játékos formában ismertessék meg a tanulókat a komplex, elsősorban a környezetismeret, a matematika és az informatika ismeretkörébe köthető feladatmegoldások megtervezésének, végrehajtásának és eredményük bemutatásának módszereivel, valamint megalapozzák az algoritmikus gondolkodás és a korszerű IKT eszközök használatának alapjait.
A digitális oktatás ezen módszerével változatosabbá, élményszerűvé tudjuk tenni az oktatást.
A gyerekek lépésről lépésre követhetik az építési folyamatot a jól ismert LEGO-utasítások, összeszerelési leírások használatával, de a tanulási élményt és a szórakozást növeli, hogy a modellek nemcsak összerakhatók, de programozhatók is. A tanulók gyorsan megtanulják az olyan egyszerű utasításokat, mint az ikonon való kattintás vagy a húzás művelete, amellyel mozgásra bírhatják a robotokat.
A képzésen mi magunk is - az elméleti háttér mellett – kipróbálhattuk az eszközt: építettünk, programoztunk, majd teszteltük kicsi modelljeinket.
A továbbképzés további feladata nekünk pedagógusoknak, hogy a mindennapi gyakorlatunkba találjuk meg az eszközök használatának lehetőségeit.
Némethné Lintner Tünde
tanító