2022. 11. 27.

A gimnázium idegen nyelvi munkaközössége 2022 novemberében ismét megrendezte a Nyelvizsga Hete elnevezésű programot. A sajtóban az utóbbi időben sok hír látott napvilágot a témáról, ezért az volt a célunk, hogy a diákok minél több valós információhoz jussanak az egyes nyelvvizsgatípusokról, mintafeladatok megoldásával pedig felmérhessék, hogyan is állnak a felkészülésben. 

Az alábbi felsorolás (a teljesség igénye nélkül) mutatja, milyen változatos formában került terítékre a nyelvvizsga témája a nyelvórákon:

  • A diákok a tanár vezetésével tisztázták a nyelvvizsgákhoz kapcsolódó  alapvető fogalmakat (CEFR keretrendszer, komplex, akkreditált vizsga), majd megbeszélték a különböző nyelvvizsgaközpontok által ajánlott lehetőségeket. Feltérképezték, hogy az egyes nyelvvizsgák sajátosságai alapján hogyan érdemes saját képességeik, erősségeik szerint nyelvvizsgát választani. Megbeszélték, hogy külföldi nyelvtanuláshoz milyen vizsgát érdemes választani.
  • Több diák megosztotta a csoporttal a saját tapasztalatait: melyik nyelvvizsgát választotta és miért, milyen élményt szerzett a vizsgán, hogyan készült.
  • Volt olyan csoport, ahol összehasonlították az Origo és a BME nyelvvizsga, valamint az egynyelvű és kétnyelvű nyelvvizsgák feladatait.
  • Máshol a diákok prezentációkat készítettek a különböző nyelvvizsgákról és bemutatták azokat. 
  • Több csoport a sikeres nyelvtanulás témájában végzett szókincsbővítést.
  • Sok csoportban oldottak meg a diákok nyelvvizsga-feladatokat mind a 4 nyelvi készség területén. Alapvetően B2-es feladatok kerültek elő, de volt olyan csoport, ahol (a nyelvi szintjüknek megfelelően) A1, A2, B1 vagy C1 szinten tették próbára a tudásukat. 
  • A felsőfokú nyelvvizsgára készülők konkrét B2 és C1 szintű feladatok összehasonlításával tudatosították a két szint közötti különbséget.
  • A beszédkészség rész gyakorlásához a diákok éles vizsgákon készült videófelvételeket tekintettek meg és ezeket értékelték. Volt, ahol szóbeli próbavizsga is zajlott a csoport előtt. 
  • Volt olyan csoport, ahol a diákok online nyelvvizsgafeladatokat oldottak meg, amelyről azonnali visszajelzést kaptak. 
  • Még a kezdő diákok is pozitív élményként tapasztalták meg, hogy mennyi mindent megértenek egy A1-es szóbeli vizsgából. 

Reméljük, hogy a program további motivációt ad diákjainknak ahhoz, hogy nyelvvizsga-bizonyítványt szerezzenek. 

Köszönjük a nyelvtanárok áldozatos munkáját és diákjaink aktív részvételét a 2022-es Nyelvvizsga Hetén!

Talmácsi József

munkaközösség-vezető

 

Submitted by talmacsi.jozsef on