A tanév végéhez közeledve minden héten más-más kötelező olvasmány elevenedett meg a Czollner tér falai között.
Május 30-án indult el az egyhetes Egri csillagok projekt, melynek jegyében több tantárgy is bekapcsolódott a regény alapos feldolgozásába. 6. évfolyamon már hagyománnyá vált, hogy a tanulmányi kirándulás úticélja Gárdony. Ott a Gárdonyi Géza Emlékházban számos érdekességet tudtak meg a diákjaink a szerzőről. A Rönkvárban, mely az egri várat hivatott megtestesíteni, a 6. osztályos diákok letették a várvédők esküjét, majd megvívták a török-magyar csatát.
Iskolánkban a magyarórákon igyekeztünk alaposan elmélyíteni a regényről tanultakat, mely a könyvtárban szervezett csapatvetélkedőn meg is hozta eredményét. Rajzórán a kedvenc jelenetről készíthettek a tanulók illusztrációt, az elkészült alkotásokból kiállítást rendeztünk. Kiemelten fontos eleme volt a projektnek a tornateremben szervezett török-magyar küzdelem.
Június 5-én indult útjára 5. évfolyamon A Pál utcai fiúk elnevezésű projekt. A programhét során minden magyarórán a regény állt a középpontban, de részt vettek a mű feldolgozásában más tantárgyak is. Testnevelésórákon a diákok megtanulhatták a regénybeli golyózás játékszabályait. Rajz- és technikaórák bevonásával lapbookot készítettek a diákok, melynek segítségével rendszerezték és összegezték a regényről tanultakat. Az elkészült alkotásokat kitettük iskolánk földszinti folyosójára, mellyel megnyílt a Pál utca. A regényből készült adaptációk is előtérbe kerültek: közösen énekeltük el a musical főcímdalát a teljes 5. évfolyammal, egyik délután pedig megnéztük a regény filmes adaptációját is. Egy irodalmi szabadulószobával zártuk a hét programját.
Ugyanezen a héten a 7. évfolyamos diákok korábbi tapasztalataikat kamatoztatva csoportmunkában dolgoztak a Szent Péter esernyője elnevezésű projektben. A 4-5 fős csapatok a regény egyes részeit azonos szempontok szerint dolgozták fel. Színes, képekkel gazdagított növényhatározót készítettek, mely biológiaórán is bemutatásra került. Szómagyarázattal segítették a regényben előforduló idegen szavak megértését. Rendkívül színes és változatos könyvborítók, illusztrációk is születtek a műhöz. A legérdekesebb szereplőkkel interjú is készült. A gyerekek őszintén meséltek arról, milyen élményt nyújtott számukra a regény olvasása. Testnevelésórán szó szerint célponttá vált Szent Péter piros esernyője.
A projekt lezárásaként az elkészült bemutatókat a csapatok először egymással, majd az aulában található public display segítségével az egész felső tagozattal megosztották. A rajzórán elkészült illusztrációk, melyek többségén az egyház színei és Szent Péter kulcsai is fellelhetőek, az iskola földszinti folyosóját díszítik.
Felsős humán munkaközösség