Júliusban részt vettem egy pedagógus továbbképzésen a spanyolországi Valenciában. A hatnapos tanfolyam témája a projekt alapú tanulás (PBL) módszertana volt: alapos előkészületek után saját projektet terveztünk és valósítottunk meg. A résztvevők portugál, olasz, és spanyol nemzetiségűek voltak, rajtam kívül egy magyar kolléga volt, a munka angolul folyt. Az Erasmus pályázat által támogatott képzésnek köszönhetően jobban átlátom a PBL számos rétegét és tudásomat minden bizonnyal hasznosíthatom majd a mindennapi munkámban. Tanultam a projekt alapú tanulás hátteréről: az elméleti alapokról, a szükséges kompetenciák fejlesztéséről, a tevékenységek megfelelő tervezeséről, a projekt kivitelezéséről és az értékelésről. Megfelelő forrásokat találtam a képzés során arra, hogyan lehet bizonyos internetes alkalmazásokat is hasznosítani: rubric maker, bubbl.us, canva, maphub. A különböző iskolai háttereink, tanított tárgyaink és más-más személyiségünk hatékony munkában egyesült a közös - PBL módszeren alapuló – projektünkben. A végső produktumunk, mely összefoglalja a képzésen végzett munkánkat, olyan lett, melyre talán minden résztvevő szívesen emlékszik vissza.
A tartózkodásom alatt a Goosechase alkalmazás feladataival számos olyan arcát ismertem meg a városnak, melyet egyszerű turistaként nem tudtam volna, s az egy hét alatt feltöltődtem a sok szakmai és kulturális élménynek köszönhetően.
Galikné Bertus Annamária