Az őszi szünet utáni héten szerveztük meg az idegen nyelvi napokat a felső tagozaton. A német órák témái a Grimm-mesék, az angol nyelvóráké a filmekből, képregényekből jól ismert szuperhősök voltak. Kedden a diákok a megújult aulai környezetbe érkeztek reggel: a témákhoz kapcsolódó nagy méretű faliújságok, s a kivetítőn lego szuperhősös és német mesés képsor, valamint megoldandó feladatok várták őket.
A három nap során az angol nyelvi órákon egyedi szuperhős nevet kaptak a gyerekek, szuperképességekkel lettek felruházva, és saját logot terveztek maguknak. Film-, és képregényrészleteket néztek, s azokkal kapcsolatos feladatokat oldottak meg. Nem hiányzott a játék sem: lefüleltünk álszuperhősöket, a diákok interaktív módon szuperhősöket terveztek és dalt tanultak, némely csoportban egyedi tánckoreográfiával.
A diákok közül már sokan olvasták a Grimm-meséket korábban az anyanyelvükön. Ezúttal a németórákon végeztek különböző típusú feladatokat, pl. keresztrejtvényben kerestek mesefigurákat, hiányos mesét egészítettek ki, képek alapján azonosították a meséket, és megtanulták a német címüket. A kisebbek színeztek is, plakátokat, illusztrációkat készítettek; a nagyobbak feladataiba már nyelvtani ismereteket is becsempésztünk. A mesés foglalkozások alatt, bár észre sem vették, jópár kifejezéssel bővült a szókincsük a gyerekeknek.
A szuperhős témához csatlakoztak a testnevelés szakos pedagógusok is, az ő szervezésükben órákon erőpróbákon vettek részt a gyerekek. A feladatok közt szerepelt célba dobás Batman-CD-vel, célba lövés, fénykarddal karikák elhelyezése, bábuk eltalálása Amerika Kapitány pajzsával, célpont mozgatása barátságos fegyverrel, és Superman csodás eljutása a Krypton bolygóról a Földre. Külön köszönet Erdős Anita tanárnőnek a kreatív kellékekért és feladatokért.
A tematikus napok fő rendezvénye az ’idegen nyelvi forgatag’ volt, melyre diákjainkat biztattuk, hogy bátran öltözzenek be mese-, vagy szuperhősnek, és tizenkét feladatot kínáltunk megoldásra tetszőleges sorrendben. Célunk az volt, hogy bármelyik nyelvet tanulja is a diák, az állomásokon mindenképp legyen sikerélménye, és megtudjon valami újat. A játékos tevékenységek közül néhány: országismereti totók, térkép puzzle, nyelvtanuló dominó, szókincsfejlesztő társasjátékok, helyek keresése Németországban és Svájcban, két munkanap összehasonlítása 1900-ból és 2000-ből, kép és felirat párosítás, keresztrejtvény, ’agymenő’, saját készítésű tankocka feladatok tableten, és a nagyon népszerű ’just dance’ táncok. A délután folyamán angol teát és teasüteményt, valamint almalét és sós perecet kínáltunk frissítőként.
Tanórai keretek között minden diákunk részese lehetett a témanapoknak, és nagyon sok gyerek eljött a forgatagra is, mely egy kellemes, kötetlenebb, játékos délutáni programja volt az idegen nyelvi napoknak.
A szervező és lebonyolító a felsős idegen nyelvi munkaközösség volt.
Galikné Bertus Annamária munkaközösség-vezető