2015. 06. 29.

Hittanos tábor Dányban

A tanévzáró után hétfőn indultunk 13 diákkal Dányba, hogy ott eltöltsünk három élményekben gazdag napot, ahol már várt minket Mészáros Csaba atya. A megérkezés és szállás elfoglalása után, ami a Szent Imre ifjúsági házban volt, megalakítottuk a csapatokat, akik a tábor folyamán együtt dolgoztak, megbeszéltük a napi beosztásokat, hogy mikor melyik csapat fogja a szolgálatokat elvégezni. Délután elmentünk Veresegyházára a medve otthonba, ahol mindenki megetethette a medvéket, megnézhette a fehér farkasokat, (akik éppen ebéd utáni pihenőjüket tartották), majd a fáramászási tudományát is kipróbálhatta.

Kedden reggel esős reggelre ébredtünk, de ez nem vette el a kedvünket egy kis kirándulástól, Gödöllőre mentünk ahol Herceg Egérvári Elemér segítségével bepillantást nyerhetünk Erzsébet királyné és Ferenc József életének egy-egy apró részletébe, a kastély egy-egy titkos szobájába is. A kastélyban tett látogatásunk után Máriabesnyőre mentünk, ahol várt minket Turai János atya, aki elmondta nekünk a templom és a kegyhely történetét, megmutatta a templomot, az altemplomot, és Grassalkovich gróf családi kriptáját is megnézhettük. A szálláshelyre visszatérve csapatokban dolgoztak a gyerekek, minden csapat kapott egy-egy szerzetes rendet, amiről plakátot készített és felkészült, hogy bemutassa a másik két csapat tagjaink. Este a kézműves foglalkozáson zsugorfóliából készítettek a gyerekek kulcstartókat és medálokat.

Szerdán a reggeli után a csapatok bemutatták egymásnak a szerzetesrendeket, majd mindenki készített magának egyedi tábori pólót. Az ebéd elfogyasztása után Menyhárt Lajosné Zsuzsa néni megmutatta nekünk a templomot, és beszélt Dány történetéről.

A tábort lezáró beszélgető körben közös vélemény volt, hogy mindenki jól érezte magát.

Reméljük, a következő évben is találkozunk.