2024. 06. 05.

A 7.a osztály idén a Balatonnál töltötte az osztálykirándulását. Az úti cél Tihany volt, szállásunk a helyi általános iskola emeletén volt a Belső Tó partján. A kirándulásunk egy túrával kezdődött, végig sétáltunk a a tanösvényen, és a végig csodálatos kilátást nyújtó út felér a füves, ligetes Óvár tetejére, ahol is egy kissé jobbra kanyarodva a panoráma kiteljesedik a Füredi-öböl felé is. Rövidesen elértük az egykoron bazilita szerzetesek által lakott barlanglakásokat. Az Óvár keleti sziklafalába vájt barátlakásokat az I. András király feleségével a Kijevi Nagyfejedelemségből, 1050 körül érkezett bazilita szerzetesek készítették és lakták. Túránk a Visszhang-dombon át a zöld jelzésen balra tartvafolytatódott és a IV. Károly király emlékére épített Kálvária tetejénél bukkanunk ki. Délután egy kis pihenés következett és megmártóztunk a Balatonban is. A szállásra visszatérve vacsoráztunk, majd egy kis szabadidő és pihenés után este tettünk egy kellemes sétát az apátsághoz.

Pénteken a reggelit követően bepakoltunk a buszba és gyalogosan indultunk el az apátságot megtekinteni, aminek a végén a híres tihanyi Rege cukrászdában fogyasztottunk el egy-egy süteményt. Ezek után elsétáltunk az Illatok Házába, ahol a tihanyi levendula termesztéséről hallgattunk meg egy előadást és beszereztük a szuveníreket. Sajnos esett az eső, így ebéd után hazaindultunk.

Köszönjük Ibolya néninek a kísérést.