Július 18-29. között kéthetes módszertani továbbképzésen vettem részt Brightonban, az English Language Centerben, ahol olasz, magyar, cseh és lengyel kollégákkal tanultam együtt. Kifejezetten a 11 évesnél fiatalabb korosztály nyelvtanítására koncentrált a képzés, mely nagyon gyakorlat orientált volt. Az elmélet mellett azonnal megnéztük, hogyan építhetjük be a tudást a mindennapi tanítási gyakorlatunkba: mindenki a saját iskolájában és csoportjában. Órarészleteket elemeztünk és elhelyeztük az egyes feladatokat a Bloom taxonómia szintjén.
A kurzuson nemcsak a tanárainktól tanultunk, hanem megosztottuk egymással a jó gyakorlatainkat, tapasztalatainkat és közösen is dolgoztunk feladatokon: dalt írtunk, történetet adtunk elő (reading theatre), készítettünk story mapat, journy sticket, beszélgettünk arról, hogyan lehet a jazzt segítségül hívni például a szókincs vagy a nyelvtan tanításban. Saját anyagainkat feltöltöttük a csoport padletjére.
Szó esett a diákok mentális jóllétéréről, az érzelmi intelligencia fejlesztéséről is.
Egyik délelőtt zoomos találkozót szervezett a tanárunk egy tapasztalt londoni kollégájával, akinek a brit oktatással kapcsolatban tehettünk fel kérdéseket s persze mi is megosztottuk a saját országaink, iskoláink gyakorlatát.
Nem csak tanultam, hanem kirándultam is: Leeds kastélyát, Lewes és Canterbury nevezetességeit néztem meg sétáltam a tengerparton és Cotswolds falvaiban. Az utolsó napon pedig hol máshol zárhatná egy angol nyelvet is oktató pedagógus a tanulását, mint Shakespeare szülővárosában, Stratford-upon-Avonban.
Mikulás Gáborné
tanító