2010. 06. 11.
2010. június 11-én az énnekkar vállalkozóbb fele elindult, hogy meglássa: egy jó kiránduláshoz nem kell túl messzire menni, inkább csak akarni kell együtt lenni, és megtenni amire a közösségnek szüksége van. Először tűzrevalót gyűjtöttünk útközben, mivel az ártéri erdőt éppen lepte az ár. Szálláshelyünk Tiszaugon volt a holtág melletti faházban. Kicsit rendezkedtünk, vizet szivattyúztunk, kaszáltunk, aztán maradt idő evezésre, főzésre is. Este egy kis körutat tettünk Martfűre, ahol megnézhettük az egyedülálló és csodálatos Tamás templomot, majd Tiszaföldváron énekeltünk az esti misén, nagy örömet okozva a helyieknek. Megtapasztalhattuk, hogy örömet adni nagyszerű érzés. Este - természetesen - nagyot beszélgettünk, "mókáztunk".

Szombaton ismét vízre szálltunk, evezéssel kezdtük a napot, majd rendet hagyva magunk után elhagytuk a tiszaugi szálláshelyet, Szarvasra indultunk. Itt a Katalin II. sétahajó várt minket humoros kapitányával, aki sok érdekeset mutatott a hajóról, többek között szabadon élő teknősöket, és a "régi" Magyarország közepét. Később egy szárazmalomban tettünk látogatást. Pillanatok alatt megtaláltuk a közös hangot az ott navigáló székely Jóska bácsival.

Este Csongrádon énekeltünk esti misén, és élveztük vendéglátóink szeretetét. Vacsora várt minket, és felhúzhattuk a toronyórát is.

Hálásan emlékszünk e két napra. Deo gratias!