2017. 10. 24.

eDia partneriskolai felmérések az első évfolyamon.

Ebben a tanévben a mi iskolánk is csatlakozott a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportjának az egyéni tanulói igényeket kielégítő, diagnosztikus mérési rendszerek fejlesztésére irányuló programjához, amely az első osztályos diákok induló képességszintjének mérése céljából a 2015/16-os tanévtől kezdve egy új generációs iskolakezdés mérőeszközcsomagot ajánlott fel az iskolák számára. A mérőeszközcsomag tesztjei a következő készségek, képességek mérését valósítják meg:

  • Számítógépesegér-használat
  • Olvasás előkészségei
  • Korai számolási készségek
  • Induktív gondolkodás
  • Feladattartás
  • Vizuális memória

A számítógép alapú tesztek a korábbiaknál változatosabb feladatformák alkalmazását teszik lehetővé. A feladatok utasításait nemcsak elolvashatják, hanem meg is hallgathatják a gyerekek, így a tesztek a még olvasni nem tudó vagy olvasási nehézségekkel küzdő diákok körében is használhatók. A hangok mellett képek, animációk, videók teszik még színesebbé, életszerűbbé a feladatokat. A tanulók feladatokra adott válaszaikat változatos formában adhatják meg, például kijelöléssel, kattintással, átszínezéssel, mozgatással, átrendezéssel.

Az idei a mérés során a tesztek eredményéről diákszintű, személyre szabott, részletes visszajelentés is készül, amit a tanítók az eredményesebb oktatás céljából fel is használhatnak.

Nagy Béla

Submitted by nagy.bela on