eDia partneriskolai felmérések az első évfolyamon.
Ebben a tanévben a mi iskolánk is csatlakozott a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportjának az egyéni tanulói igényeket kielégítő, diagnosztikus mérési rendszerek fejlesztésére irányuló programjához, amely az első osztályos diákok induló képességszintjének mérése céljából a 2015/16-os tanévtől kezdve egy új generációs iskolakezdés mérőeszközcsomagot ajánlott fel az iskolák számára. A mérőeszközcsomag tesztjei a következő készségek, képességek mérését valósítják meg:
- Számítógépesegér-használat
- Olvasás előkészségei
- Korai számolási készségek
- Induktív gondolkodás
- Feladattartás
- Vizuális memória
A számítógép alapú tesztek a korábbiaknál változatosabb feladatformák alkalmazását teszik lehetővé. A feladatok utasításait nemcsak elolvashatják, hanem meg is hallgathatják a gyerekek, így a tesztek a még olvasni nem tudó vagy olvasási nehézségekkel küzdő diákok körében is használhatók. A hangok mellett képek, animációk, videók teszik még színesebbé, életszerűbbé a feladatokat. A tanulók feladatokra adott válaszaikat változatos formában adhatják meg, például kijelöléssel, kattintással, átszínezéssel, mozgatással, átrendezéssel.
Az idei a mérés során a tesztek eredményéről diákszintű, személyre szabott, részletes visszajelentés is készül, amit a tanítók az eredményesebb oktatás céljából fel is használhatnak.
Nagy Béla