2016. 12. 23.

A 2017-ben induló Digitális Mintaiskola Program előkészítéseként iskolánk részt vesz egy előkészítő szakaszban, amely során szponzorok bevonásával a program tárgyi, személyi és pedagógiai feltételeinek tervezése, tesztelése folyik.

A projektet az Informatikai Vállalkozások Szövetsége fogja össze, honlapjukon részletesebben lehet a programról tájékozódni.

Iskolánk szponzora a projektben a Gamax Laboratory Solution Kft.

A projektben meglévő eszközeinket használjuk, és a támogatásnak köszönhetően több új eszközt is kipróbálunk. Ezek között van két SMART interaktív panel és korszerű tabletek, notebookok is.

Az interaktív paneleket, - amelyeket egy nagy érintőképernyős kijelzőként lehet elképzelni - a felső tagozat 7.c osztályában és a gimnáziumi német teremben helyeztük el. A projektben résztvevő tanárok vállalták, hogy intenzíven használják a rendelkezésre álló eszközöket, és tapasztalatukat megosztják, ezzel a Digitális Mintaiskola Program kialakítását segítik. Ennek segítésére külső és belső képzéseket valósítottunk és valósítunk meg, a pedagógusok műhelymunkában segítik egymást.

A digitális pedagógia nem csupán az új eszközök használatát jelenti a hagyományos pedagógiai folyamatok támogatására, hanem az új eszközök által megvalósítható újszerű hozzáférést is segítik a tudáshoz, tanuláshoz.

A projektben közvetlenül résztvevő pedagógusok: Bezsenyi Boglárka, Bogár-Szabó Ádám, Galikné Bertus Annamária, Olasz Edit, Romanóczi Györgyné, Telek Péter Pál, Zöldi-Kovácsné Korompai Mónika a felső tagozatból és Bimbó Andrea, Mikulás Domonkos és Talmácsi József a gimnáziumból. Emellett a program  több, közvetlenül részt nem vevő kollégánk számára alkalmat ad az informatikai eszközök intenzívebb használatára, új módszerek elsajátítására és alkalmazására. Szeptember óta minden felsős és gimnazista diák és a pedagógusok is csatlakoztak a Google oktatási platformjához (Google for Education), ezt egyre több tanár használja a napi gyakorlatban is.

Az elmúlt évek intenzív pályázati fejlesztései és az azokkal kapcsolatos terhelés nem adott alkalmat a fejlesztések elmélyítésére, erre most nagyobb tér biztosított. Így a kollégák egyre intenzívebben használják a meglévő interaktív táblákat, tanulói netbookokat, tableteket, sőt a diákok saját okostelefonját is bevonjuk a tanulási folyamatokba, akár a tanórákon is.

A projekt jól illeszkedik több iskolai fejlesztéshez, mint a mobil alkalmazások használata, az Öveges Diáklabor programjaihoz, a Nemzeti Tehetségprogramhoz és a TIOP 1.1.1/12 pályázat megvalósításához is.

A projekt jelen fázisa januárban zárul.

Köszönjük a szponzoroknak a támogatást, a kollégáknak a diákok érdekében végzett fejlesztő munkát.

Submitted by mikulas.domonkos on