2020. 04. 08.

Az utolsó napja videokonferencia keretében zajlott annak az akkreditált 60 órás pedagógusképzésnek, ami a Kecskeméti Önkormányzat támogatásával valósult meg a Piarista Iskolában. A „Digitális város - digitális oktatás" projekt keretében a város különböző általános és középiskoláiból vettek részt pedagógusok: januárban és februárban 2-2 nap volt a képzés, ami végül 2020. április 7-én zárult

A képzés címének - „Pedagógusok digitális műveltségének fejlesztése horizontális tanulás eszközeivel" - megfelelően a hangsúly az egymástól való tanuláson az átfogó szemléleten volt: nem digitális eszközök alkalmazásán, hanem a pedagógiai tartalmon volt a hangsúly. Cél volt a résztvevők tudásátadó szerepének erősítése is.

A képzés nagyon aktuálisnak bizonyult, hisz a résztvevőket felkészítette a jelen járványügyi helyzetben való helytállásra, és saját iskolájukban való aktív szerepre is a kollégák segítésében.

A képzés zárásaként minden résztvevő bemutatta digitális portfólióját, ami így azt is tartalmazta, hogy hogyan állnak helyt a digitális távoktatás világában. Visszajelzésük szerint ebben nagy szerepe volt mind a képzésnek, mind a képzés során az egymástól való tanulásnak, hálózatosodásnak.

A képzés helyszíne a Piarista Iskola volt, az iskola munkatársai aktívan vettek részt képzőként is. De már januárban és februárban is megvalósultak a tanulás támogatására nemzetközi videokonerenciák is: a katalóniai Olot piarista iskolájának diákjai az ottani digitális gyakorlatról, a váci piarista iskola igazgatója a digitális tanításról az irodalom területén számolt be, a nemzetközi Minerva egyetem egy diákja épp Indiából pedig egy olyan oktatási formában szerzett tapasztalatait mutatta be, ahol minden óra egy videokonferencia platformon zajlik. De bejentkeztek az iskola diákjai a londoni BETT digitális pedagógiai szakkiállításról is.

A Kecskemét Megyei Jogú Város által támogatott, a Kecskeméti Kreatív Tudásközpont Közalapítványon keresztül megvalósított programot a Piarista Iskola és a Bányai Júlia Gimnázium munkatársai kezdeményezték. E képzésen kívül szerepel a programban, hogy forgó rendszerben minél több iskolába eljussanak Lego robotok. Ehhez robotokat is beszereztek, amiket az iskolák határozott időre kölcsönözhetnek, a pedagógusoknak pedig felkészítést is szervezett a Bányai Júlia Gimnázium. Az is része a programnak, hogy azon iskolák diákjai is eljuthassanak az Öveges Diáklaborba, akiknek eddig erre nem volt lehetőségük.

A most zárult képzéssel e tanévben kényszerűen fel kell függeszteni a programot a járvány miatt, de remény szerint ősszel folytatódhat.

Submitted by mikulas.domonkos on