2016. 10. 10.

A 4.b osztály tanulóinak egy részével és szüleikkel szept. 24-én Csongrádon jártunk, hogy egy tartalmas napot töltsünk el együtt a szabadban.

Reggel 8 órakor indultunk autókkal az iskola elől. A kerékpárokat iskolánk teherautójával vittük. 9 órára megérkeztünk Csongrádra, ahol a Tisza folyón egyedülálló 160 éves Fahídnál hagytuk az autónkat, majd kerékpárra szálltunk. Először a fahídon bicikliztünk át a Tisza túlsó partjára. Megnéztük az árteret, majd visszatértünk a Fahídon. Utána a Tisza gáton kerékpároztunk, majd a város központjába mentünk. A Tari László Múzeum helytörténeti állandó kiállítását és Miseruhák című időszaki kiállítást néztük meg múzeumpedagógus vezetésével. Utána a Nagyboldogasszony templomba mentünk, ahol a templom történetéről tudhattunk meg érdekes dolgokat, ráadásul több mint 100 lépcsőn át jutottunk fel a templomtoronyba, ahonnan gyönyörű látványként tárult elénk Csongrád városa. Lehetett látni a Fahidat, a város egyik oldalán húzódó Tiszát, a másik oldalán lévő több kilométer hosszú Holt-Tiszát, a Körös folyó torkolatát a nagy homokos parttal, a városközpont nagy épületeit, a belvárosban lévő halászházakat. Ezután visszabicikliztünk a gátra, ahonnan Csongrád belvárosáig mentünk, ahol  több 100 éves halászházak állnak a szűk utcákban. Bementünk a Tájházba, ahol az idegenvezető nagyon sokat beszélt a csongrádi halászok életéről, szokásaikról. Régi használati tárgyakat láttunk. Ezután a Körös-torokhoz bicikliztünk,  az otthonról hozott ebédet mindenki elfogyasztotta, majd a homokos Tisza parton sétáltunk addig, ameddig a Körös folyó torkollik a Tiszába. A gyermekek nagyon jól érezték magukat a homokos parton, ezért több időt töltöttünk itt, majd folytattuk az utunkat a Tisza gáton a város másik részén lévő Holt-Tiszához. A gyermekek már előző héten nagy lelkesedéssel készültek a biciklitúrára, mindenki kapott egy dolgot, amiről írnia kellett, és a megfelelő helyszínen fel is olvasták, így az ő kis előadásaikból ismerhettük meg Csongrád nevezetességeit. Egy kresz - parkban is bicikliztek a gyermekek, majd  rövid ideig játszottak a játszótéren a biciklitúra végén. Ezután délután 4 órakor egy étteremben ettünk, ahol Gellért névnapját is megünnepeltünk.

Köszönöm minden kedves szülőnek és gyermeküknek, testvéreiknek, hogy részt vettek ezen a napon.