2014. 06. 15.

A fiú-lány csoportban tartott magyarórák története a 2012/13-as tanévre nyúlik vissza, amikor ugyanebben – akkor 6.b – osztályban a II. félévtől a nyelvtanórákat tartottuk ilyenfajta csoportbontásban. Az órák fő célja akkor a bizalmi légkör kiépítése volt, hiszen más órákon addig nem volt jellemző a fiú-lány csoportbontás. A tematika annyiban volt speciális, hogy az órákon számos szövegértési feladatlapot töltöttünk ki, melyek kiválasztásában tekintettel voltam a fiús-lányos érdeklődési körökre. Sor került több játékra, csoportos és páros vetélkedőre is, melyek jellege ugyancsak igazodott a fiúk, illetve a lányok igényeihez.

A 2013/2014-es tanévben már komolyabb témák is terítékre kerülnek, és most nem a nyelvtan, hanem az irodalomórák egyikét tartjuk fiú-lány bontásban (az osztály másik felének ebben az időben technikaórája van, tehát mindjárt két tantárgyat érint ez a fajta bontás). Az órák felépítése, a különféle tevékenységek és munkaformák, módszerek megtervezése folyamán nagy segítséget jelentett a közvetlenül a tanév kezdete előtt elvégzett 30 órás továbbképzés, melyben beavatást nyertem a különféle kooperatív technikák világába. Az itt látott és kipróbált, illetve a vonatkozó szakirodalomban talált játékokat és módszereket beépítettem az egész osztályos órákba is, de a csoportbontásos alkalmakkor még több lehetőségem nyílt az alkalmazásukra.

 

Submitted by agocs.andrea on