A fiú-lány csoportban
tartott magyarórák története a 2012/13-as tanévre nyúlik vissza, amikor
ugyanebben – akkor 6.b – osztályban a II. félévtől a nyelvtanórákat tartottuk
ilyenfajta csoportbontásban. Az órák fő célja akkor a bizalmi légkör kiépítése
volt, hiszen más órákon addig nem volt jellemző a fiú-lány csoportbontás. A
tematika annyiban volt speciális, hogy az órákon számos szövegértési
feladatlapot töltöttünk ki, melyek kiválasztásában tekintettel voltam a
fiús-lányos érdeklődési körökre. Sor került több játékra, csoportos és páros
vetélkedőre is, melyek jellege ugyancsak igazodott a fiúk, illetve a lányok
igényeihez.
A 2013/2014-es tanévben
már komolyabb témák is terítékre kerülnek, és most nem a nyelvtan, hanem az
irodalomórák egyikét tartjuk fiú-lány bontásban (az osztály másik felének ebben
az időben technikaórája van, tehát mindjárt két tantárgyat érint ez a fajta
bontás). Az órák felépítése, a különféle tevékenységek és munkaformák,
módszerek megtervezése folyamán nagy segítséget jelentett a közvetlenül a tanév
kezdete előtt elvégzett 30 órás továbbképzés, melyben beavatást nyertem a
különféle kooperatív technikák világába. Az itt látott és kipróbált, illetve a
vonatkozó szakirodalomban talált játékokat és módszereket beépítettem az egész
osztályos órákba is, de a csoportbontásos alkalmakkor még több lehetőségem
nyílt az alkalmazásukra.