Két tanéven átívelő alkotóművészeti programot zártunk az első félévben, amely a Nemzeti Tehetség Program támogatásával valósult meg. A több mint 60 foglalkozást magában foglaló tevékenységsorozatba 12 diák kapcsolódhatott be érdeklődése, egyedi igénye és teljesítménye alapján. A projektszerű tevékenységek hangsúlya a tapasztalati tanuláson és a műhelyszemléleten volt. A tanulási környezet és feltételek gazdagításával nagyobb lehetőséget teremtettünk a fejlődésre, a tudásépítésre és az autonóm tanulásra. A program a tanulók kezdeményező készségére, vállalkozó, innovatív szemléletére is épített. Multimediális és interdiszciplináris megközelítéseket tett lehetővé a rajz, a grafika, a festés, a digitális grafikus programok, a fotokémiai eljárások, az animáció, a mozgókép eszköztárának megismerésével, új tartalmak elsajátításával. A sokoldalú tevékenységet Polgár Éva tanárnő és Soós Zoltán tanár úr is támogatta.
További nagy lehetőséget jelentett, hogy ebben az évben szakmai kapcsolódásokat valósítottunk meg gazdagító programokkal, kilépve az intézményi keretből a kreatív, művészeti világ professzionális terepeire. Együtt alkottak fiatal festőművésszel (Kalán Viktória), grafikusművésszel (Kovács Hajnalka, Rádai Múzeum), és találkoztak a Kecskemétfilm alkotóival. Tanulmányi kirándulásra utaztak Budapestre és Szentendrére, ahol a kötetlenebb iskolán kívüli tevékenységek, a kulturális programok újabb inspirációt nyújtottak. A tudásmegosztás az iskola közössége felé az interaktív foglalkozással és műveik kiállításon történt bemutatásával is létrejött.
Hürkecz Gyöngyi