Az intézmény új programmal szélesítette a képzési, fejlesztési palettáját: az elmúlt tanévben a médiatudatosságra, médiaműveltségre is kidolgozott egy tehetséggondozó projektet, amelyet a Nemzeti Tehetség Program támogatásával megvalósított. A pályázati időszakban 12 tanulónk számára mintegy 60 foglalkozásból és gazdagító programokból felépülő tevékenységsorozat olyan feltételeket és lehetőségeket teremtett, amelyben csoportmunkában és egyénileg megismerkedtek a lineáris és non-lineáris interaktív médiahasználattal, álló és mozgóképek kommunikációs és látványszervezési eszközeivel, fotós-számítógépes gyakorlattal, médiastúdióban, könyvtárban majd gépteremben is dolgoztak, terveztek, nyomtattak. Ellátogattak a Forrás szerkesztőségbe és Budapesten a Magyar Katolikus Rádió stúdióiba: hangfelvételt és hangvágást tanulmányoztak, szerkesztőkkel konzultáltak. Megtekintették a Műcsarnok fotókiállítását és a sajtófotó válogatást a Capa Központban. A képpel, mint a közvetett kommunikáció alapformájával dolgoztak, a portréfotó, a riportfotó, a dokufotó, a reklámfotó, az illusztráció, a természetfotó és a tudománykommunikáció kategóriákban. Személyes kísérést és széleskörű támogatást kaptak a média és a kommunikáció világából, sokrétű tapasztalatokat gyűjtöttek, amelyből előhívható és alkalmazható tudást építettek. Az elkészült fotós megoldásaikat, produktumaikat a tehetségnapi kiállításon is megosztották. A sok élmény, az alkotói öröm, a közös beszélgetések, a tartalmas szakmai kirándulás és a műhelylátogatások hozzájárultak a résztvevő tanulók tehetségének fejlesztéséhez, kreativitásához, produktivitásához.
Hürkecz Gyöngyi