Február 3-7. között projekt hét volt iskolánkban. A 4. évfolyam témája a négy őselem volt. Mi ebből kettővel foglalkoztunk részletesebben. Két napot a tűzzel és kettőt a vízzel kapcsolatos ismereteink bővítésére szántunk.
Központi kérdésünk az volt, hogyan hatnak ezek az őselemek mindennapi életünkre. Kiindulásként szófelhőben összeszedték, kinek mi jut eszébe a tűz szóról. Olvastak arról, hogyan ismerte meg az ember a tüzet. Gyűjtöttek tűzzel kapcsolatos szólásokat, közmondásokat és kikeresték a jelentésüket az interneten.
Írtak történetet megadott szavak alapján. Egy tanulónk kiselőadást tartott arról, hogyan fejlődtek a melegítésre és a főzésre használt eszközök; így az indukciós főzőlapig eljutottunk. Megismerték a gyufa történetét. Hallgattak Andersen mesét a tűzszerszámról.
Activity keretében tűzzel kapcsolatos foglalkozásokat kellett elmutogatniuk az egyes csapatok tagjainak. Néztünk kisfilmet a kovácsolás munkaritmusairól és hangjelzéseiről. Munkájukat egy-egy tablón foglalták össze, adták elő a többi csapat tagjainak, majd a folyosón állítottuk ki.
A víz témában a víz takarékosság, az ökológiai lábnyom vizsgálatán keresztül ismerték fel személyes felelősségüket világunk élhetőbbé tételében. Megismerkedtek a virtuális víz fogalmával. Különböző kvízkérdések segítségével bővítették ismereteiket.
A víz projekt zárásaként tűzoltó autót készítettek közösen.
A projekhét minden napján értékelték magukat az egyének és csapatok, hogy mennyire sikerült együttműködniük, meghallgatni egymást a csapattagoknak. Sikerült-e a feladatokat arányosan elosztaniuk egymás között, fejlődött-e mindenki, segítettek-e egymásnak szükség esetén.
Az értékelési szempontok átgondolásán keresztül megtapasztalhatták azt is a diákok, hogy a projektben dolgozás messze többről szól, mint csupán az intellektuális ismeretek átadása, a soft skillek fejlesztése legalább ennyire fontos.
Szeptembertől már a felsőtagozatban fejleszthetik tovább ezen képességeiket.