2014. 11. 07.

Osztálykirándulás Egyházaskozáron

Végre elérkezett a várva várt nap! Az első két napos osztálykirándulásunk. Megérkezett a busz az iskola elé. Mennyit vártunk rá!

Kétórányi buszozás után megálltunk Pakson és megnéztük a Szentlélek tiszteletére felszentelt római katolikus templomot, melyet Makovecz Imre tervezett. A templom szinte teljesen fából készült és a paksiak nagyon sokat dolgoztak az építésén fizetés nélkül.

Másfél órával ezután megérkeztünk Egyházaskozárra. Szállásunk a Szuppi Ifjúsági Szálláson volt. Délután elmentünk egy igazi kovácsműhelybe, ahol mindenki kovácsolhatott egy igazi vésőt, melyet haza is hozhattunk. Ezután csendes pihenő következett, megágyaztunk. A vacsora előtt igazi perecet dagasztottunk. A vacsorára kemencében sütött, többféle ízesítésű pizzát és kenyérlángost kaptunk, nagyon finom volt. Az estét vidám activity-partyval zártuk, majd mindenki „gyorsan" lefeküdt. Reggel svédasztalos reggelivel vártak minket. Délelőtt az Egyházaskozári Csángó Magyar Hagyományőrző Egyesület foglalkozásán vettünk részt. Megismertük a csángók különleges beszédét, öltözködését, kultúráját. Ezután a szálláson tulipánt és békát nemezeltünk. Az ebéd után közös énekkel elbúcsúztunk vendéglátóinktól. Hazafelé megálltunk Grábócon a Szerb Ortodox Kolostornál. Egy kedves szerzetes nővér részletesen ismertette a templom történetét és a templom részeit.

Este értünk haza az iskola épületéhez ahol szüleink már nagyon vártak.