2012. 05. 13.

2012. május 10-12. között Pécsett és környékén jártunk osztálykiránduláson. Első nap a Paksi Atomerőműben tettünk látogatást, ahová Prantner Peti apukájának segítségével jutottunk el. Ezután a pécsváradi bencés apátságot néztük meg. Délután a Mecsek legmagasabb pontjára, a Zengőre túráztunk és innen a szállásunkig, Mecseknádasdig gyalogoltunk.

Másnap Pécsre mentünk, ahol a Cella Septichorát és az Ókeresztény Mauzóleumot kerestük fel. Majd a székesegyházban Eckertné Marika, a Pécsi Dómmúzeum Programirodájának vezetője fogadott minket, akinek testvére egykor kecskeméti piarista diák volt. A délután az önfeledt kikapcsolódásé volt a pécsi Mecsextrém Parkban, ahol korlátlan bobozás, alpesi kötélpálya, tiroli csúszópálya, mászófal várt minket.

A harmadik napon Mecseknádasd Árpád-kori templomát és sváb temetőjét néztük meg, majd Máriagyűdre, a Dél-Dunántúl legnagyobb zarádokhelyére mentünk. Ezután a Siklósi Várba látogattunk el, amelyen egy fiatal múzeumpedagógus kísért végig bennünket. A több mint egy órás vezetés végén az osztály spontán tapssal fejezte ki tetszését a látottakért, hallottakért. A nap és a kirándulás záró programjaként Villányba utaztunk, ahol Gere Tamás & Zsolt pincészetébe látogattunk el. A pincészetben a bor készítésével, palackozásával ismerkedtünk, majd a borfogyasztás etikettjéről tanultunk. A bemutatót rövid kóstoló zárta, ahol az aznap születésnapját ünneplő Gáspár István tanár urat és a szintén szülinapos Csorba Kristófot köszöntöttük.