2018. 05. 11.

2018. május 7-én vágtunk neki az útnak osztályfőnökünkkel, dr. Naszódyné Tóth Ágnes tanárnővel és kisérőnkkel, Nagy Attila tanár úrral. Balatonföldvárig meg sem álltunk.

Ott a Hajózástörténeti Látogatóközpont kiállítását tekinthettük meg. Szerencsére nem egy unalmas múzeumban kellett töltenünk az időt. Nagyon sok interaktív, érdekes dolgot kipróbálhattunk, majd több rövid filmet is megtekinthettünk a moziteremben. Ezek után a kilátót is birtokba vehettük, ahonnan gyönyörű panoráma tárult a szemünk elé. Közösen lesétáltunk a Balaton partjára, ahol szabadon tölthettük az időt. Volt lehetőségünk ebédelni, sütizni, fagyizni, sétálni a kikötőben és csodálni a tájat. Egy kis utazás után elértük a tényleges úticélunkat, Balatonszárszót. A nap további részében felfedeztük az üdülőházat, fürödtünk a Balatonban a nyárias időjárásnak köszönhetően és közösen töltöttük az időt… Lehetett focizni, vízilabdázni az üdülő medencéjében, társasozni, pingpongozni vagy egy jót beszélgetni.

Kirándulásunk második napján Tihanyba indultunk komppal, majd az Apátságig vezető utat (szinte mindannyian) gyalog tettük meg. Felfedeztük a vidéket, vásároltunk szuvenírt és végezetül a Tihanyi Bencés Apátságba is betértünk. Egy érdekes idegenvezetés által új ismereteket és különleges információkat hallhattunk az Apátságról.

Az estét Siófok felfedezésével töltöttük. Egy kicsit fáradtan tértünk vissza a szállásunkra. A napot mindig imával kezdtük és zártuk. Az utolsó nap egy része pakolással és készülődéssel telt. Utolsó programunk a József Attila Emlékház megtekintése volt. Szabadidőnkben sokat beszélgethettünk, közösen élvezhettük a kirándulás pillanatait, de az érettségizőkről sem feledkeztünk el.

Ez a három nap lehetőséget adott, hogy még jobban megismerjük egymást és élményekkel gazdagodjunk. Szerintem mindenki nevében mondhatom, hogy egy szuper kiránduláson vagyunk túl!